مراسم رونمایی از بازی‌ها و قیمت پلی‌استیشن 5 را در زومجی تماشا کنید [تمام شد]


مراسم رونمایی از بازی‌ها و قیمت پلی‌استیشن 5 را در زومجی تماشا کنید [تمام شد]

شرکت ژاپنی سونی کمتر از 24 ساعت دیگر یک کنفرانس دیجیتالی 40 دقیقه‌ای را تقدیم گیمرها می‌کند که به احتمال زیاد شامل اخبار بازی داغ، تریلرهای جذاب و تاریخ عرضه و قیمت پلی‌استیشن 5 می‌شود.

به‌روزرسانی: شرکت سونی در جریان رویداد ۲۵ شهرویر به‌صورت رسمی قیمت PS5 دیسک خور را ۴۹۹ دلار و قیمت نسخه دیجیتالی را ۳۹۹ دلار اعلام کرد.

جدیدترین اخبار بازی در روزهای گذشته به ما نشان داده‌اند که شرکت اسکوئر انیکس احتمالا با بازی Project Athia یا شاید حتی «فاینال فانتزی 16» در کنفرانس مطبوعاتی جدید سونی حاضر می‌شود. اما اگر حقیقت ماجرا را بخواهید، اکنون می‌توان راجع به حضور هر استودیو و هر بازی مورد انتظار در این رویداد صحبت کرد. پس شاید چنین گزارش‌هایی ارزش ویژه‌ای نداشته باشند. در حقیقت وقتی با برنامه‌ای به اهمیت کنفرانس اعلام قیمت پلی استیشن 5 روبه‌رو هستیم، همیشه شایعات متعددی وجود دارند که به حضور انواع‌واقسام آثار مورد انتظار در کنفرانس اشاره می‌کنند.

در نتیجه برای پیش‌بینی چنین رویدادی باید در اصل متمرکز روی مهم‌ترین مواردی بود که می‌توانند در آن حضور داشته باشند؛ اطلاعاتی که سونی نمی‌تواند آن‌ها را با مخاطب به اشتراک نگذارد. همچنین اگر کمی هم رویاپردازانه بخواهیم برخی از دقایق کنفرانس را پیش‌بینی کنیم، باید علاوه‌بر وجود شواهد به میزان اهمیت معرفی یک بازی ویدیویی در چنین برنامه‌ای بیاندیشیم.

نوشته‌ی پیش‌رو نخست به سه موردی می‌پردازد که اگر در کنفرانس سونی نباشند، واقعا تعجب خواهیم کرد و سپس سراغ دو رویاپردازی منطقی می‌رود که حضور آن‌ها در کنفرانس، می‌تواند برنامه‌ی سونی را به جذابیت بسیار زیادی برساند. مطابق اطلاعات تاییدشده از سوی کارمندان رسمی واحدهای مختلف پلی‌استیشن، این کنفرانس شامل یک یا چند تریلر می‌شود که به خاطر اهمیت بالای فاش نشدن بازی قرارگرفته در آن هیچ‌کس جز تیم مدیریت برند پلی‌استیشن اجازه نداشت زودتر از مردم ویدیو رویداد را ببیند. در نتیجه با اینکه دو بخش پایانی مقاله قطعا شامل مقداری خوش‌بینی می‌شوند، خواه یا ناخواه باید پذیرفت که قرار داشتن آن‌ها در کنفرانس پیش‌رو غیرممکن به نظر نمی‌آید.

قیمت پلی استیشن 5، تاریخ عرضه و زمان آغاز پیش‌فروش

شرکت ژاپنی این اطلاعات را تقدیم مخاطبان خواهد کرد. حالا که مایکروسافت به رونمایی از قیمت ایکس‌باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس پرداخت و زمان عرضه و آغاز پیش‌فروش آن‌ها را مشخص کرد، سونی هم حتما این‌جا چنین کاری را انجام می‌دهد. پس مسئله تقریبا بر سر وجود یا عدم وجود این اخبار در رویداد پلی‌استیشن 5 نیست و فقط باید صبر کرد و دید که آیا در انتهای برنامه آن مواجه می‌شویم یا در همان ابتدا قیمت‌ها را خواهیم شنید.

براساس جدیدترین پیش‌بینی‌های موجود، قیمت پلی‌استیشن 5 دیجیتالی (بدون قابلیت اجرای دیسک) ۳۹۹ دلار خواهد بود. اما قیمت پلی‌استیشن 5 دیسک‌خور توسط برخی ۴۹۹ دلار و توسط بعضی از تحلیل‌گران ۴۴۹ دلار پیش‌بینی شده است. در هر حالت به نظر می‌رسد که سونی قصد ورود به بازار با قیمت‌هایی بسیار رقابتی را دارد و باید امیدوار بود که اعداد رسمی هم به این پیش‌بینی‌ها نزدیک باشند.

فعلا همه‌ی گزارش‌ها خبر از عرضه‌ی پلی‌استیشن 5 در روز ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) می‌دهند؛ سه روز بعد از روز عرضه‌ی ایکس‌باکس‌های جدید مایکروسافت.

مراسم رونمایی از بازی‌ها و قیمت پلی‌استیشن 5 را در زومجی تماشا کنید [تمام شد]

آشنایی با رابط کاربری و قابلیت‌های نرم‌افزاری کنسول

این‌روزها انقدر توجه همگان متمرکز روی پیش‌بینی قیمت PS5ها است که بسیاری از گیمرها فراموش کرده‌اند سونی باید رابط کاربری و نرم‌افزار کنسول پلی‌استیشن 5 را به ما نشان دهد. ما باید نحوه‌ی اجرای بازی‌ها، سرعت بالای کار با برنامه‌ها، قابلیت جابه‌جایی سریع بین بازی‌های متفاوت و مواردی از این دست را ببینیم تا بیش‌ازپیش مشتاق خرید پلی‌استیشن 5 بشویم.

سونی تا این لحظه تنها تصویر آغازین لحظه‌ی روشن شدن کنسول را به ما نشان داده است. در نتیجه ما حتی نمی‌دانیم که UI پلی استیشن 5 چگونه به نظر می‌رسد. البته که قبلا هم بازی‌سازهای زیادی تاکید کرده‌اند که SSD بسیار سریع و شخصی‌سازی‌شده پلی‌استیشن 5 کاری می‌کند که بازی‌ها بتوانند در عرض ۲ ثانیه به‌صورت کامل اجرا شوند. ولی قطعا دیدن این صحنه توسط همه‌ی گیمرها به مراتب هیجان‌انگیزتر از شنیدن راجع به آن است.

اگر کنفرانس مطبوعاتی پیش‌رو دقیقا ۴۰ دقیقه زمان ببرد، می‌توان انتظار داشت که اعلام قیمت و تاریخ عرضه درکنار رونمایی از UI پلی استیشن 5 نزدیک به ۱۵ دقیقه از برنامه را به خود اختصاص بدهند.

مراسم رونمایی از بازی‌ها و قیمت پلی‌استیشن 5 را در زومجی تماشا کنید [تمام شد]

فهرست کامل بازی‌های روز و سال عرضه

پلی‌استیشن به دلایل مختلفی پرفروش‌ترین کنسول نسل هشت دنیای بازی‌های ویدیویی شد. ولی نمی‌توان انکار کرد که یکی از بزرگ‌ترین علل کسب این موفقیت، عرضه‌ی بازی‌های انحصاری پرخرج داستانی و تک‌نفره‌ای بود که به شکل پیاپی از راه می‌رسیدند و تقریبا همگی با گروه‌های متفاوتی از مخاطبان سخن می‌گفتند. پس قطعا در این رویداد دیجیتالی هم شرکت ژاپنی مانور خوبی روی آثار متفاوت PS Studios می‌دهد.

با همه‌ی این‌ها سونی در عین آن که روی کاغذ می‌تواند کمی هم راجع به بازی‌های خود در سال ۲۰۲۱ و سال ۲۰۲۲ صحبت کند، این‌جا باید فهرست کامل بازی‌های روز عرضه را به اشتراک بگذارد. در آن فهرست هم با اینکه قطعا چندین و چند بازی مولتی‌پلتفرم به چشم می‌خورند، تمرکز تبلیغاتی شرکت ژاپنی باید روی انحصاری‌های خود باشد. حالا فرض کنید چه می‌شود اگر سونی تایید کند که درکنار Astro's Playroom، بازی Spider-Man: Miles Morales اینسامنیاک گیمز و بازی Demon's Souls بلوپوینت هم انحصاری‌های روز عرضه‌ی پلی‌استیشن 5 هستند. این خبر باتوجه‌به میزان بزرگی جامعه‌ی طرفداران هر دو مجموعه، کمک بسیار زیادی به لانچ موفق کنسول از همان روز عرضه خواهد کرد.

بعد از بازی‌های روز عرضه نوبت به بازی‌هایی می‌رسد که تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به پلی‌استیشن 5 می‌آیند. در این بخش سونی اگر تایید کند که کمتر از چهار ماه تا زمان عرضه‌ی بازی گرن توریسمو 7 و بازی Ratchet Clank: Rift Apart باقی مانده است، یک برگ برنده‌ی بزرگ دارد. راستی احتمالا این‌جا خبری از بازی Horizon Forbidden West نخواهد بود. زیرا آن محصول گوریلا گیمز نه به مجموعه‌ی جدید تعلق دارد که نیازمند نمایش مفصل گیم‌پلی باشد و نه شکی داریم که در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه می‌شود.

اگر فرض کنیم که تمامی موارد منطقی نام‌برده تا این‌جا توانایی تشکیل ۳۰ دقیقه از ۴۰ دقیقه را دارند، می‌توان برای آن ۱۰ دقیقه به تصورات هیجان‌انگیز پرداخت. شاید سونی بتواند در آن ۱۰ دقیقه به معرفی دو بازی ویدیویی بپردازد که هنوز چند ماه تا زمان عرضه‌ی آن‌ها باقی مانده است و در عین حال، هیچ‌کس از معرفی نسبتا زودهنگام‌شان عصبانی نمی‌شود.

مراسم رونمایی از بازی‌ها و قیمت پلی‌استیشن 5 را در زومجی تماشا کنید [تمام شد]

کوری بارلوگ، سانتا مونیکا و خدای جنگ؟

کوری بارلوگ، کارگردان بازی God of War همواره فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد. ولی انصافا رفتارهای چند روز اخیر او انقدر شک‌برانگیز بوده‌اند که افراد مختلف به مواجهه با بازی God of War جدید در رویداد پلی‌استیشن فکر کنند. همچنین واقعیت آن است که نه کسی شکی به ساخته شدن بازی God of War 2 توسط سانتا مونیکا دارد و نه باتوجه‌به صحبت‌های قبلی اعضای استودیو و زمان عرضه‌ی بازی سال ۲۰۱۸، معرفی آن در سپتامبر ۲۰۲۰ غیرمنطقی به نظر می‌آید.

مدتی قبل شایعه‌ای منتشر شده بود که می‌گفت بازی God of War 2 توسط شخصی غیر از کوری بارلوگ کارگردانی می‌شود و پیش از عرضه‌ی آن، استودیو سانتا مونیکا سونی یک بازی در مجموعه‌ای جدید و آینده‌نگرانه را به کارگردانی بارلوگ به بازار می‌فرستد. حتی اگر این شایعه‌ی عجیب هم واقعی باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد که آن بازی در این رویداد حضور دارد. زیرا سانتا مونیکا اکنون انقدر اسم بزرگی در دنیای هنر هشتم است که پلی‌استیشن اگر بتواند، حتما آن را در این برنامه‌ی دیجیتالی قرار می‌دهد.

یک تریلر سینماتیک از بازی God of War جدید در این رویداد می‌تواند روی موفقیت کلی سونی در نسل ۹ تاثیر مستقیم داشته باشد

اکنون پس از آن که چند روز کریتوس در تصویر هدر اکانت توئیتر کوری بارلوگ دیده می‌شد، عکسی از یک فیلم‌نامه آن‌جا قرار گرفته است که بخش‌هایی از آن سیاه شده‌اند. تصویر پروفایل بارلوگ هم سطحی یخ‌زده را نشان می‌دهد. برداشت گیمرها چیست؟ اشاره‌ی بارلوگ به زمستان عظیم (Fimbulwinter) که پیش از شروع واقعی رگنراک (Ragnarok) از راه می‌رسد؛ رخدادی که به احتمال زیاد به داستان بازی God of War جدید گره خورده است.

درنهایت نمی‌توان حضور «خدای جنگ» یا حداقل استودیو سانتا مونیکا و شخص کوری بارلوگ در رویداد پیش‌رو را قطعی دانست. ولی اگر آن‌ها قدم به این کنفرانس دیجیتالی مهم پلی‌استیشن 5 گذاشتند، نباید تعجب کرد.

مراسم رونمایی از بازی‌ها و قیمت پلی‌استیشن 5 را در زومجی تماشا کنید [تمام شد]

بازی ترسناک استودیو ژاپن سونی

«سایلنت هیلز» کوجیما پروداکشنز، «سایلنت هیل» سازندگان قدیمی این مجموعه یا هر دوی آن‌ها؟ شایعات مرتبط با سری بازی Silent Hill در چند ماه اخیر بی‌پایان بوده‌اند. کونامی یک بار گفت که مشغول بررسی آینده‌ی مجموعه است و وقتی که شایعات به در دست ساخت بودن «سایلنت هیلز» کنسل‌شده‌ی هیدئو کوجیما اشاره داشتند، همه‌ی اخبار را تکذیب کرد. در همین حین اینسایدرهای شناخته‌شده هم دست از تاکید روی در دست ساخت بودن این بازی‌ها برنداشتند.

اکنون ماجرا این‌طور به نظر می‌رسد که حتی در بدبینانه‌ترین حالت ممکن، احتمالا یک بازی Silent Hill جدید در دست ساخت قرار دارد؛ یک بازی که مجموعه را به‌صورت کلی ریبوت می‌کند، مثل قسمت‌های قدیمی این سری در انحصار پلی‌استیشن خواهد بود و اصلا در استودیو ژاپن سونی ساخته می‌شود. اما حتی اگر سابقه‌ی درخشان SIE Japan Studio به اندازه‌ی کافی شما را برای بازی ترسناک جدید آن هیجان‌زده نمی‌کند، باید بدانید که بعضی از اعضای تیم سایلنت (خالقان اصلی سه‌گانه‌ی سایلنت هیل) از جمله کارگردان اولین Silent Hill اکنون در استودیو ژاپن حضور دارند.

شوهد متفاوت نشان می‌دهند که حتی اگر استودیو ژاپن سونی مشغول ریبوت سایلنت هیل نباشد، به احتمال بسیار زیاد از ماه‌ها قبل ساخت یک بازی ترسناک بزرگ در یک مجموعه بازی ترسناک ارزشمند را شروع کرده است. حالا شاید آن مجموعه نه «سایلنت هیل» که «سایرن» یا حتی Fatal Frame باشد. در هر حالت بازی‌های ترسناک AAA در دنیای امروز طرفداران پروپاقرص متعددی دارند و رونمایی از اثر مورد بحث در این کنفرانس منطقی و بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

مراسم رونمایی از بازی‌ها و قیمت پلی‌استیشن 5 را در زومجی تماشا کنید [تمام شد]

نظر شما چیست؟ رویایی‌ترین محصولی که حضور آن در کنفرانس جدید پلی استیشن 5 را منطقی و قابل‌توجه می‌دانید، کدام بازی ویدیویی است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403