«شهدا» سرمایه و نماد قدرت کشور ما هستند نه سلاح و مهمات


«شهدا» سرمایه و نماد قدرت کشور ما هستند نه سلاح و مهمات

حمید شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما تأکید کرد امروز دیگر سلاح و مهمات شاخصه قدرت کشورها نیست. امروز برای دنیا ثابت شده است که «شهدا» سرمایه و نماد قدرت کشور ما هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین رونمایی از آثار رادیویی پاسداشت مقام شهید و تقدیر از برنامه سازان دفاع مقدس پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور در ساختمان شهدای رادیو در صداوسیما برگزار شد.

حمیدرضا افتخاری مدیر اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش در ابتدای این مراسم با اشاره به طرح پاسداشت مقام شهید اظهار کرد: این طرح پاسداشت حدود ۹ ماه است آغاز شده و قرار است به شهدای کمتر شناخته شده بپردازد.

وی اضافه کرد: این پروژه بسیار بزرگ است. ما طیف گسترده‌ای از شهدا را داریم و پیدا کردن قصه‌های جذاب این شهدا کاری زمان‌بر است. ما پروژه را با دو محوریت آغاز کردیم ابتدا با شهدایی که قصه‌های جذابی داشتند پیش بردیم و در کنار آن زندگی شهدای شاخصی را مورد تحقیق قرار دادیم.

افتخاری تصریح کرد: به‌زودی زندگی ۱۲ شهید به سریال رادیویی تبدیل می‌شود و پخش سریال از شبکه‌های رادیویی آغاز می‌شود.

وی همچنین گفت: برنامه‌های «چهل روایت چهل شهید» و چند برنامه دیگر گوشه‌ای از تلاش همکاران من در این طرح بود که برای پاسداشت مقام شهید انجام شد و امیدواریم بتوانیم این پروژه را ادامه دهیم.

«شهدا» سرمایه و نماد قدرت کشور ما هستند نه سلاح و مهمات

شاه‌آبادی: پاسداشت شهدا وظیفه‌ای ملی است

حمید شاه‌آبادی معاون صدا در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و با خوش‌آمد گویی به مهمانان برنامه به ویژه خانواده شهدا عنوان کرد: پاسداشت مقام شهید وظیفه‌ای ملی و همگانی است. مردم ایران قدردان عزیزانی بوده و هستند که جانشان را در راه عزت و شرف کشور اهدا کردند.

وی اضافه کرد: رسانه اما این میان نقش متفاوتی دارد. انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس معادلات جهان را تغییر داد. رژیم گذشته به تبدیل ایران به ضرابخانه سلاح‌های گوناگون اقدام کرد و با افتخار این کشور را به عنوان ژاندارم منطقه معرفی می‌کرد تا از ابزار سلاح به عنوان نشانه قدرت استفاده کند.

معاون صدا یادآور شد: حامیان مختلف به این کار همت و تلاش داشتند اما واقعیت این است که آنچه کشور را از یوغ بندگی نجات داد، وجود آن سلاح‌ها نبود. امروز اگر عده‌ای در منطقه در بستن پیمان دوستی با اسراییل فکر می‌کنند تبدیل کشورشان به انبار باروت، در روز حادثه به دردشان می‌خورد. اتفاقاً ممکن است در چنین روزی جانشان را بردارند و فرار کنند، کمااینکه برای شاه ایران کمکی نکرد.

شاه آبادی افزود: شاخصه قدرت، دیگر سلاح و انبار مهمات نیست امروز برای دنیا ثابت شده است که «شهدا» سرمایه و نماد قدرت کشور ما هستند. ما اندیشه شهادت‌طلبی قدرت خود را به دنیا نشان دادیم.

معاون صدا عنوان کرد: امروز به افتخار این عزیزان است که دور هم جمع شده‌ایم. رسانه در این سال‌ها اقدامات گوناگونی را انجام داده است اما این غفلت که نکند فقط به ذکر نام و یک اقدام نمادین و کلیشه‌ای اکتفا کنیم به کشور آسیب می‌زند. آنچه در رادیو ما را بر آن داشت که این پاسداشت را به گونه‌ای دیگر رقم بزنیم احساس تکلیف بود و شرایط حساسی که کشور با آن رو به رو است.

جوان امروز بیش از دهه ۶۰ در برابر هجمه قرار دارد

وی با بیان اینکه جوان امروز بیش از دهه شصتی ها در برابر هجمه‌ها قرار دارد، اظهار کرد: شبهه‌افکنی‌ها بسیار بیشتر در خانه‌ها رسوخ کرده است. طرحی نو باید در افکند. رفتارهای کلیشه‌ای و کلی حل مسأله نمی‌کند و بسیاری از این کارها با سلاح رسانه‌ای دشمن تأثیرش کمرنگ شده است. مثل دوره‌ای که در فیلم «آبادان یازده ۶۰» نشان می‌دهند باید امروز هم دست به کار شد باید تک تک شبهه‌هایی که مطرح می‌شود برایشان برنامه داشته باشیم و حلشان کنیم.

معاون صدا با اشاره به جریان‌های شبهه‌افکنی تصریح کرد: دو گروه و دو جریان می‌توانند در کشور شبهه‌افکنی کنند. گروهی که شبهه‌افکنی می‌کنند و راه سازش نشان می‌دهند و گروه دیگری که با نام عدالت‌خواهی شبهه‌هایشان را مطرح می‌کنند. هر دو جریان ضربه می‌زنند چه آن‌ها که با طرح اندیشه‌های سازشکارانه انتقاد می‌کنند چه آن‌ها که نگاه انقلابی‌گری صرف می‌گیرند ولی به لایه‌های عمیق کارشان نگاه کنید می‌بینید آن‌ها هم شبهه افکنی می‌کنند و اندیشه‌های رهبری را نشانه می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به طرح پاسداشت مقام شهید عنوان کرد: همکاران ما در رادیو کارشان این است که سراغ این عزیزان و خانواده‌هایشان بروند و اینگونه نشود که بعد از چند سال فقط دلخوش به نام یک کوچه باشیم.

شاه آبادی در پایان سخنانش گفت: در طرح پاسداشت مقام شهید سراغ شهدایی خواهیم رفت که کمتر از آن‌ها سخن گفته شده است. این مسیر پرزحمت است و به دست آوردن داده‌ها بعد از چند دهه سخت است. رادیو باید از همه ظرفیت‌ها از جمله نمایش و مستند و… بهره بگیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید