مرمت قلعه تاریخی امیریه دامغان آغاز شد


مرمت قلعه تاریخی امیریه دامغان آغاز شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: مرحله جدید از مرمت قلعه تاریخی شهر امیریه دامغان با یک میلیارد و 400 میلیون ‌ریال اعتبار آغاز شد.

مهدی قاسمی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مرحله جدید مرمت قلعه امیریه شامل ساماندهی و استحکام بخشی قسمتی از دیواره‌های داخلی قلعه است.

وی ادامه داد: اعتبار اجرای این طرح یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار شده است.

قاسمی بیان کرد: استحکام بخشی و مرمت بخش‌های آسیب دیده شامل ریختگی و ترک‌ها، اجرای اندود کاهگل حفاظتی دیوار های قلعه و ساماندهی بام و ناودان‌ها، از جمله برنامه‌های مرمتی این قلعه تاریخی است.

قاسمی تصریح کرد: مرحله نخست مرمت این قلعه تاریخی شامل مرمت بخش میانی قلعه (معروف به بازارچه)، با مشارکت شهرداری امیریه انجام شده است.

وی اضافه کرد: قلعه امیریه از آثار دوره قاجار در شهرستان دامغان است که زندگی در این قلعه هم‌چنان جریان دارد و چندین کارگاه صنایع‌دستی خانگی نیز در این قلعه فعال است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت: قلعه تاریخی امیریه از جمله آثار ملی این شهر است که به شماره ۳۱۳۱۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهر امیریه در ۲۵ کیلومتری غرب شهر دامغان قرار دارد.

شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله خود، دارای ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد ۴۰۰ اثر شناسایی و تاکنون ۱۳۱ اثر ثبت ملی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی