پرداخت مطالبات پزشکان از بیمه سلامت خراسان رضوی به روز شد


پرداخت مطالبات پزشکان از بیمه سلامت خراسان رضوی به روز شد

مشهد- ایرنا- معاون پشتیبانی و توسعه منابع بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: پرداخت مطالبات پزشکان از این بیمه در استان به روز شده و تاخیر در پرداخت مطالبات به دو و سه ماه کاهش یافته است.

دکتر محمدحسین برادران روز چهارشنبه در رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: پرداخت مطالبات پزشکان و سایر مراکز طرف قرارداد در سال جاری به روز است و بیش از ۸۵ درصد مطالبات سال گذشته و کل مطالبات سال ۹۷ آنان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا ۱۰ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بابت مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت این استان پرداخت شده است.

نسخه‌های ۷۰ درصد پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت در خراسان رضوی الکترونیکی است

معاون پشتیبانی و توسعه منابع بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: نسخه‌های ۷۰ درصد پزشکان طرف قرارداد با این بیمه در استان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

وی افزود: تا پایان مهرماه امسال نسخه‌های تمامی پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت در این استان به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

برادران ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نسخه پزشکی در قالب طرح نسخ الکترونیکی بیمه سلامت استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.
وی گفت: بیمه سلامت استان خراسان رضوی از سال ۱۳۹۸ طرح نسخ الکترونیکی را اجرا کرده که در این زمینه پیشگام و جایگاه برتر را در کشور دارد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: با توجه به شیوع کرونا ارائه خدمات الکترونیکی بیمه در این استان از اسفند سال گذشته تاکنون توسعه قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ موسسه و مرکز درمانی طرف قراداد بیمه سلامت در خراسان رضوی هستند که حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر آنان پزشک می‌باشند.
برادران گفت: داروخانه‌ها، دندانپزشکان، بیمارستان‌ها و دیگر مراکز تشخیصی و درمانی سایر موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی و معادل ۶۰ درصد جمعیت این استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.
این تعداد در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستائیان و عشایر مناطق زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، بیمه ایرانیان، بیمه همگانی و سایر اقشار خدمات رسانی می‌شوند.
رزمایش سازمان بیمه سلامت کشور امروز با حضور هشت استان از طریق ویدئو کنفرانس به میزبانی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
در این رزمایش سایبری استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، البرز، زنجان و همدان شرکت داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی