نجات 122 هزار بیمار سکته قلبی و مغزی با کد‌های اورژانسی/ استخدام 2 هزار نیروی جدید در اورژانس


نجات 122 هزار بیمار سکته قلبی و مغزی با کد‌های اورژانسی/ استخدام 2 هزار نیروی جدید در اورژانس

وزیر بهداشت گفت: بیش از 96 هزار بیمار سکته قلبی و بیش از 26 هزار بیمار سکته مغزی با کد اورژانسی از مرگ نجات یافتند.

نجات 122 هزار بیمار سکته قلبی و مغزی با کد‌های اورژانسی/ استخدام 2 هزار نیروی جدید در اورژانس

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم سالروز تاسیس اورژانس با حضور وزیر بهداشت و کولیوند رئیس اورژانس کشور به صورت ویدیو کنفرانسی انجام شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی در مراسم چهل و پنجمین سالروز تاسیس سازمان اورژانس کشور، ضمن تشکر از خیرین سلامت برای کمک به حوزه اورژانس، گفت: امروز را به تمام سپیدپوشان خدمت‌گذار و ایثارگر اورژانس کشور تبریک می‌گویم که در این سال‌ها حماسه‌های زیادی را خلق کردند همچنین به دکتر کولیوند که همیشه در صحنه بوده است، این روز را تبریک می‌گویم.

او افزود: اورژانس کشور به عنوان اولین خط دفاع ما و اولین مرحله رسیدگی به مصدومان، حادثه‌دیدگان و نیازمندان اورژانسی بهداشت و درمان کشور محسوب می‌شود و نیروهای اورژانس همیشه در صحنه حضور داشتند. ما در طول سال ۱۳۹۸ پاسخگوی بیش از ۱۸ میلیون تلفن در اورژانس کشور بودیم و همکاران ما در اورژانس کشور بیش از ۴.۵ میلیون ماموریت انجام دادند.

نمکی گفت: نیروهای اورژانس در سیلاب‌ها و زلزله سال گذشته و اتفاقات دیگری مانند اربعین خدمت رسانی کردند. در اربعین نیروهای اورژانس کشور ۳.۵ میلیون زائر را در پایگاه‌های مختلفی که بر سر راه زوار بود، مدیریت کردند. امسال داغ این سفر را در دل‌هایمان داریم. امیدوارم با دعای دوست‌داران عشاق حضرت امام حسین(ع) بتوانیم به زودی بر بیماری کووید-۱۹ فائق آییم و و سال دیگر اربعین را با پای پیاده راهی کربلا شویم.

نمکی ادامه داد: در اورژانس کشور توانستند بیش از ۹۶ هزار مورد بیمار سکته قلبی را از طریق کد ۲۴۷ و بیش از ۲۶ هزار مورد سکته مغزی را در دقایق اولیه از مرگ حتمی نجات دهند، اتفاقی خوب افتاد و تعداد آمبولانس‌هایمان از ۲۴۰۰ آمبولانس به ۵۷۰۰ آمبولانس افزایش یافت همچنین ما هفت پایگاه اورژانس هوایی داشتیم و تعداد پایگاه های هوایی را به ۴۵ مورد افزایش دادیم همچنین قرار است به زودی ۲۰۰۰ نیروی جدید را در اورژانس کشور استخدام کنیم.

نمکی گفت: یکی از اقدامات زیبایی که سال گذشته اتفاق افتاد، آمبولانس‌های دریایی بود که برای ساکنین جزایر خلیج همیشه فارس به کار آمد و امسال هم در راه‌اندازی اورژانس ریلی اقدامات خوبی انجام شد و عید غدیر اولین پایگاه اورژانس ریلی را در استان زنجان راه‌اندازی و امروز دومین مورد آن را در استان فارس افتتاح کردیم. در عین حال تا پایان سال موارد متعددی از اورژانس ریلی را افتتاح می‌کنیم که این حرکت زنجیره خدمت‌رسانی اورژانس را در کشور تکمیل می‌کند و خدمت رسانی اورژانس به صورت زمینی، هوایی، دریایی و ریلی خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: از روزی که به وزارت بهداشت آمدم، همواره یکی از نگرانی‌هایم این بود که ما نیازمند پرسنل زن در اورژانس کشور هستیم تا خدمت‌رسانی به بانوان حادثه‌دیده راحت‌تر باشد. بر همین اساس بحث به کارگیری بانوان در اورژانس کشور مطرح شد و ۱۰ پایگاه در تهران و برخی شهرستان‌ها به این زمینه اختصاص داده شد و همچنین قرار شد از مهر امسال ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجویان فوریت‌های پزشکی از میان بانوان باشد که این موضوع حلقه خدمت رسانی ما را تکمیل می کند.

نمکی گفت: همکارانم در اورژانس کشور با صداقت و ایثارگری در صحنه‌های پرملال سیل، زلزله، حوادث جاده‌ای، دیریت کرونا و... حضور دارند و یکی از پیش قراولان خدمت رسانی به مردم در دوران کرونا بودند. من به عنوان برادر کوچک و به عنوان وزیر بهداشت زانو می‌زنم و دست همه این عزیزان را می‌بوسم و از خداوند برای همه آنها آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول