اختصاص 200 هکتار از اراضی قیروکارزین به کشت نشائی کلم


اختصاص 200 هکتار از اراضی قیروکارزین به کشت نشائی کلم

همتی گفت: و بیش از 200 هکتار از اراضی قیروکارزین به کشت نشائی کلم تا نیمه مهر اختصاص داده می شود که حدود چهار هزار تن، انواع کلم تولید و روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی همتی»، امروز (چهارشنبه 26 شهریور) با اشاره به آغاز کاشت نشائی کلم در قیروکارزین به خبرنگاران گفت: کاشت کلم به صورت نشائی در این شهرستان از اواخر شهریور آغاز می شود و تا نیمه مهر ادامه خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین افزود: به طور متوسط از هر هکتار، 25 تن کلم برداشت می شود و بیش از 200 هکتار از اراضی قیروکارزین به کشت نشائی کلم تا نیمه مهر اختصاص داده می شود که حدود چهار هزار تن، انواع کلم تولید و روانه بازار خواهد کرد.

وی با تاکید بر زودرس بودن کلم «بروکلی» بیان کرد: بروکلی و گل، عمده ترین ارقام کشت شده به صورت نشائی در قیروکارزین است که در مدت 70 تا 90 روز قابل برداشت است.

همتی ادامه داد: «مبارک آباد» قیروکارزین، قطب تولید سبزیجات در این شهرستان و جنوب فارس است که استفاده از نشای مرغوب در این منطقه موجب افزایش تولید کلم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر مزایای کشت کلم به صورت نشائی گفت: کاهش در مصرف آب و بذر مصرفی، نیاز کمتر به مصرف سموم و کودهای شیمیایی و افزایش در ضریب مکانیزاسیون از مزایای کاشت نشائی کلم است.

همتی اعلام کرد: سالانه بیش از 2 هزار هکتار از اراضی قیروکارزین با تولید بیش از 50 هزار تن به کشت سبزی و صیفی اختصاص داده می شود و ایجاد صنایع غذایی و تبدیلی مانند صنایع ترشی و شوری جات، ضمن اشتغال زایی در افزایش ارزش افزوده محصولات و تعدیل قیمت های آن در بازار تاثیر مطلوبی دارد که تا کنون در این شهرستان راه اندازی نشده است.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟