مایکل مسی: نیازی به تغییر قوانین استارت پشت ماشین سیفتی نیست


فرمول یک ایران – مدیر مسابقات فرمول یک، مایکل مسی اعلام کرده است که دلیلی برای تغییر قوانین استارت پشت ماشین سیفتی وجود ندارد و تمام اعتراضات رانندگان را رد کرد. این موضوع زمانی مطرح شد که در طول رقابت فرمول یک توسکان 2020 لحظاتی پس از آغاز دوباره مسابقه پشت ماشین سیفتی، چندین ماشین با هم برخورد کردند و از رقابت حذف شدند. پس از بررسی اتفاقاتی که...

فرمول یک ایران – مدیر مسابقات فرمول یک، مایکل مسی اعلام کرده است که دلیلی برای تغییر قوانین استارت پشت ماشین سیفتی وجود ندارد و تمام اعتراضات رانندگان را رد کرد. این موضوع زمانی مطرح شد که در طول رقابت فرمول یک توسکان 2020 لحظاتی پس از آغاز دوباره مسابقه پشت ماشین سیفتی، چندین ماشین با هم برخورد کردند و از رقابت حذف شدند.

پس از بررسی اتفاقاتی که در طول استارت والتری بوتاس پشت ماشین سیفتی رخ داد، 12 راننده اخطار گرفتند. در نتیجه این اتفاق، کوین مگنوسن، کارلوس ساینز، آنتونیو جیوناتزی و نیکولاس لطیفی مجبور به کناره گیری از مسابقه شدند و در نهایت هم پرچم قرمز اعلام شد تا مارشال ها بتوانند ماشین های حذف شده را جا به جا کنند.

پس از نام بردن 12 راننده ای که اخطار گرفتند، فیا دلیل این اتفاق را “اعمال نامنظم گاز و ترمز از پیچ آخر تا کفی پیت توسط راننده های نامبرده” اعلام کرد.

آنها والتری بوتاس که پیشتاز بود را تبرئه کردند چراکه او این قدرت را داشت که سرعت مد نظرش را مشخص کند و هر زمان که میخواست شروع به شتاب گرفتن کند.

همچنین لوئیس همیلتون چارلز لکلرک – دوم و سوم – و سباستین فتل، رومن گروژان و کیمی رایکونن – که در رده های آخر بودند – از طرف فیا اخطار دریافت نکردند.

برخی از رانندگان از جمله لوئیس همیلتون معتقد بودند که دیر خاموش شدن چراغ های ماشین سیفتی روی رخ دادن این اتفاق تاثیرگذار بوده است و باعث شد که رانندگان به هم نزدیک شوند.

مایکل مسی در پاسخ به نظر رانندگان گفت که تمامی رانندگان باید با قوانین آشنایی داشته باشند:

خب تحقیقات همچنان ادامه دارد و به همین دلیل من نمیتوانم کسی را مقصر اعلام کنم.

اما با این وجود، بعضی موارد اصلی وجود دارند و تمام رانندگان هم دو روز قبل به طور کامل توجیه شده بودند. دو مورد مهم بود که به آنها یادآوری شد.

اولین مورد این است که رانندگان تا قبل از عبور ماشین سیفتی از خط مربوط به این ماشین در خروجی پیت حق سبقت گرفتن از آن را ندارند.

دومین مورد که برای این پیست کمی غیرعادی است این بود که خط کنترل (جایی که رانندگان اجازه سبقت گیری دارند) به خروجی پیت نزدیک بود.

پس این موضوع جدید نیست، موردی مشابهی هم در باکو رخ داد. جایی که فاصله زیادی تا خط کنترل وجود دارد و راننده پیشتاز میتواند هر سرعتی که بخواهد را انتخاب کند و او سرعت بسیار کمی داشت تا خلا کمتری پشت سرش ایجاد شود.

فکر نمی کنم دلیلی برای تغییر قوانین استارت دوباره پشت ماشین سیفتی وجود داشته باشد.

همچنین مایکل مسی این موضوع که چراغ های ماشین سیفتی دیر خاموش شدند را هم رد کرد:

هرچه میخواهند انتقاد کنند، به همین راحتی. اما اگر به فاصله ها نگاه کنیم، از جایی که چراغ ها خاموش شدند تا جایی که خط کنترل قرار گرفت، فاصله آن به یک اندازه – اگر بیشتر نبوده باشد – نسبت به جایی که استارت ها زده شد، بود.

پس در نهایت چراغ های ماشین سیفتی در همان جایی که باید، خاموش شدند. ماشین سیفتی در پیت. ما 20 تا از بهترین رانندگان در جهان را داریم.

ما قبلا هم در F3 شرایط بسیار بسیار مشابهی با این داشتیم و رانندگانی که در دسته تازه کار قرار دارند به خوبی آن را کنترل کردند و برخوردی به وجود نیامد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...