«یوشیهیده سوگا» نخست وزیر جدید ژاپن شد


«یوشیهیده سوگا» نخست وزیر جدید ژاپن شد

«یوشیهیده سوگا» که اواسط هفته به عنوان رهبر حزب لیبرال دموکرات ژاپن، حزب حاکم بر این کشور انتخاب شده بود عصر امروز چهارشنبه (به وقت محلی) با رای پارلمان نخست وزیر ژاپن شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا «یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن در انتخابات درون حزبی روز دوشنبه به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات ژاپن و جانشین «آبه شینزو» نخست وزیر مستعفی این کشور انتخاب شده بود.

سوگا در این انتخابات با "ایشیبا شیگرو" وزیر دفاع سابق و دبیرکل پیشین حزب لیبرال دموکرات و "کیشیدا فومیئو" وزیر خارجه سابق ژاپن و رئیس امور خط مشی این حزب رقابت کرد و در نهایت توانست به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات انتخاب شود تا راه برای انتخاب او به عنوان نخست وزیر ژاپن همواره شود.

در پایان رای گیری روز دوشنبه سوگا ۳۷۷ رای، کیشیدا ۸۹ رای و ایشیبا ۶۹ رای کسب کردند.

ساعاتی پیش از انتخاب سوگا به عنوان نخست وزیر، کابینه «آبه شینزو» نخست وزیر مستعفی ژاپن صبح امروز چهارشنبه به صورت دسته جمعی استعفا کرد.

آبه پیش از استعفای رسمی از مقام خود در دفترش گفت: «هر روز تمام تلاش خود را صرف بهبود اقتصادی و دیپلماسی برای منافع ژاپن کرده ام».

یوشیهیده سوگا رهبر جدید حزب لیبرال دموکرات و نخست وزیر جدید ژاپن در سخنانی گفت: «تمرکزش بر احیا اقتصاد ضربه خورده از کرونا است».

آبه شینزو نخست وزیر ژاپن ۶ شهریور اعلام کرد به دلیل ابتلا به بیماری روده از مقام خود استعفا می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور