4800 نفر در چهارمحال وبختیاری زیرپوشش دوره‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند


4800 نفر در چهارمحال وبختیاری زیرپوشش دوره‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند

شهرکرد-ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام سوادآموزان در دوره‌های مختلف از اول مهرماه آغاز می‌شود، گفت: در سال‌تحصیلی جدید چهار هزار و 800 نفر در استان زیرپوشش دوره‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

رهدار براتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی جدید با توجه به شیوع ویروس کرونا آموزش‌ها به صورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری با اولویت خودآموز و فرد به فرد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام سوادآموزان در دوره‌های مختلف از اول مهرماه و کلاس‌های درس از آبان ماه آغاز می‌شود، گفت: در هرکلاس درس برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین هشت تا ۱۰ سوادآموز آموزش داده می‌شود.

وی اظهار داشت :با توجه به اینکه مراکز یادگیری خود پایگاهی برای تولید ماسک هستند، توزیع ماسک رایگان بین سوادآموزان نیز برای رعایت اصول بهاشتی انجام می‌شود.

براتی به ارائه آموزش نماز به سه هزار نفر از سوادآموزان، شرکت چهار هزار و ۷۰۰ نفرسوادآموز در حلقه کتابخوان و ارائه آموزش‌های مهارتی از جمله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش رایانه از دیگربرنامه‌های آموزشی برای سوادآموزان اشاره کرد.

براتی با اشاره به اینکه در سال‌گذشته در دوره‌های سوادآموزی شامل تحکیم، انتقال و سوادآموزی بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر شرکت کردند، گفت: با توجه به شیوع کرونا تنها ۳۰ درصد این افراد موفق به گذراندن دوره و موفقیت در آزمون شدند.

وی اظهارداشت: ارائه آموزش به افرادی که در دوره‌های گذشته شرکت و موفق به قبولی در آزمون نشدند، نیز با توجه به شرایط سنی(۱۰ تا ۴۹ سال) شرایط برای شرکت در کلاسهای آموزشی فراهم است.

وی گفت: هم‌اکنون ۵۰ درصد آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به شبکه شاد دسترسی دارند و تا پایان زمان ثبت‌نام و برگزاری کلاس‌های درس نهضت در خصوص دسترسی آموزش گیرندگان به شبکه شاد اطلاعاتی موجود نیست.

براتی اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۴ مرکز یادگیری محلی در حوزه سوادآموزی در استان فعال است که از این تعداد هشت مرکز به عنوان حامی سوادآموز فعالیت خود را از زمان شیوع کرونا از حضوی به غیرحضوری تغیری دادند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سوادآموزان به دلیل دسترسی نداشتن به گوشی هوشمند و یا اینترنت امکان استفاده از پیام رسان‌های داخلی را ندارند، گفت: در این مراکز آموزش دهندگان به صورت تلفنی فعالیت آموزشی سوادآموزان را از راه دور پیگیری می‌کنند.

به گزاش ایرنا ،براساس سرشماری سال ۹۵ در استان چهارمحال و بختیاری ۸۴.۷۴ درصد جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان