طرح اشتغال روستایی، سه هزار نفر را در استان اردبیل شاغل کرد


طرح اشتغال روستایی، سه هزار نفر را در استان اردبیل شاغل کرد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: با اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اردبیل، بیش از سه هزار نفر از جمعیت 60 هزار نفری بیکاران استان مشغول به کار شدند.

قاسم رحیمی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: طرح اشتغال روستایی یکی از طرح‌های موفق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت گشایش امر اشتغال و جلوگیری از مهاجرت از مناطق روستایی بوده و تاکنون نتایج خوبی داشته است.

وی افزود: اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اردبیل تاکنون سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به صورت طرح ایجادی، توسعه‌ای و سرمایه در گردش در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: اعطای تسهیلات با توجه به رسته فعالیت‌های بومی استان و با ارزیابی اهلیت سرمایه‌گذاران و متقاضیان تسهیلات انجام شده و نظارت سه مرحله‌ای نیز همزمان با عطای تسهیلات انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بیمه تامین اجتماعی و بیمه اجتماعی روستائیان و کشاورزان ملاک اشتغال تعهدی طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اردبیل بوده و نظارت کاملی بر تحقق اهداف اشتغال این طرح انجام می‌شود.

رحیمی از انتشار اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات یارانه‌دار اشتغال پایدار روستایی و عشایری و دریافت کنندگان وام مشاغل خانگی استان اردبیل در سامانه شفافیت خبر داد و گفت: کلیه اطلاعات دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و نیز تسهیلات مشاغل خانگی بالای ۵۰ میلیون ریال در سامانه https://shafaf.mcls.gov.ir قابل رویت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از تخصیص و آغاز پرداخت مرحله پنجم اعتبارات اشتغال روستایی این استان خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان