ماجرای سقوط مانی کولبر 14 ساله پاوه ای چه بود؟


رئیس شورای شهر پاوه درباره آخرین وضعیت مانی، کولبر 14 ساله روستای شمشیر گفت: در تماسی که روز گذشته با دایی مانی داشتم، او گفت که به تشخیص پزشکان کرمانشاه و برای ادامه درمان باید مانی به بیمارستانی در تهران منتقل شود. تا آنجا که خبردارم مانی اکنون در تهران است.

ماجرای سقوط مانی کولبر 14 ساله پاوه ای چه بود؟
جهانبخش لطف‌الهی گفت: مانی هاشمی با مادرش اهل روستای شمشیر از توابع شهرستان پاوه هستند. شرایط زندگی شان بسیار سخت است و قبلا مادر این نوجوان برای مخارج زندگی خود و بچه‌هایش به پخت نان محلی مشغول بوده که با آزاد شدن آرد و بالا رفتن قیمت‌ها دیگر نتوانست به این کار ادامه دهد.

رئیس شورای شهر پاوه با اشاره به اینکه مادر مانی برای تامین مخارج زندگی به کولبری روی می‌آورد، افزود: مانی نیز برای خرید گوشی هوشمند و اتصال به شبکه «شاد» آموزش و پرورش ناچار به کولبری می‌شود که متاسفانه حین کولبری و حمل بار، نیرو‌های مرزبانی آن‌ها از جمله مانی را تعقیب می‌کنند. در این تعقیب و گریز مانی از ارتفاع کوهستان سقوط کرده و دچار جراحات می‌شود.

این گفته‌های رئیس شورا در حالی است که فرماندار پاوه نیز پیش‌تر در این باره گفت: مادر این نوجوان کولبر چند سالی است با مسئولیت شخصی من همراه چند خانم دیگر برای گذران زندگی اقدام به کولبری می‌کند، اما در ارتباط با اینکه فرزند نوجوان این خانم کولبر هم بر اساس ادعای مادرش به علت تعقیب و گریز نیرو‌های نظامی دچار جراحت شده هیچ سندی وجود ندارد و هیچ منبع رسمی تاکنون این موضوع را تأیید نکرده است.

ایلنا برای گفتگو با مادر مانی چندین بار با او تماس گرفت که حاضر به پاسخگویی نشد و تنها گفت: نمی‌خواهد در این شرایط در‌باره چگونگی این حادثه حرفی بزند.

روناک زن ۳۸ساله روستایی، همراه پسر ۱۴ساله‌اش مانی و دختر ۱۰ساله‌اش مونا در روستای شمشیر، در چند کیلومتری پاوه زندگی می‌کنند. روناک بعد از جدایی از شوهرش، به تنهایی بار زندگی را به دوش می‌کشد. از حدود ۴هزار نفری که در روستای شمشیر در نزدیکی شهر پاوه زندگی می‌کنند، اغلب آن‌ها مجبور به کولبری هستند. بار‌های سنگین را کیلومتر‌ها به دوش می‌کشند و به روستا‌های عراق می‌برند تا با پول ناچیزی که نصیب‌شان می‌شود روزگار بگذرانند.

طی دو ماه اخیر و بنا به گفته کمال حسین پور نماینده سردشت ۱۵ کولبر در منطقه مرزی کشته شدند.
منبع: ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان