بیمه سلامت 70 میلیارد ریال در زمان کرونا به مراکز درمانی سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است


بیمه سلامت 70 میلیارد ریال در زمان کرونا به مراکز درمانی سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود 70 میلیارد ریال بابت هزینه درمان بیماران کرونا به مراکز درمانی سراسر استان پرداخت کرده است.

دکتر رضا عباسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران مانند بازوی توانمند و قدرتمند در اجرای طرح های ملی دولت یازدهم و دوازدهم با عدالت اجتماعی و همت و اهتمام لازم و فرهنگ سازی گام‌های مهمی در جهت بهبود عرصه سلامت افراد جامعه برداشته و هر روز بر منویات کارهای خود افزوده است.

وی گفت: این سازمان ماموریت دارد برای کاهش مخاطرات مالی با گسترش و توسعه بیمه همگانی سلامت امکان بهره مندی عادلانه از خدمات مطلوب و اثر بخش زمینه حفظ و ارتقای سلامت را برای تمامی افراد جامعه زیرپوشش فراهم کند و یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور بر عهده سازمان بیمه سلامت نهاده شده و زمینه تحقق اهداف بلندی مانند عدالت اجتماعی، ارتقای سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رفع همپوشانی بیمه ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور فراهم می شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: بطور کلی دولت یازدهم با رویکرد تدبیر و امید و آرامش به مردم در راستای زدودن غبار فقر و محرومیت از چهره مردم سیستان و بلوچستان افزایش شاخص های سلامت را به اجرا گذاشته است.

وی بیان کرد: اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با تلاش و روابط عاطفی، همدلی، همفکری، همگرایی و تدابیر امیدوارانه و با محور قرار دادن عدالت اجتماعی و با تعامل و همکاری با دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر و موسسه های تشخیصی و درمانی و جامعه بیمه شدگان در راستای ایجاد جامعه سلامت‌نگر با چشم‌انداز کاهش هزینه های درمانی گام برداشته و با ورود به میدان های تلاش و فعالیت و حرکت در مسیر روشن می کوشد تمام آحاد جامعه را زیرپوشش خدمات خود قرارداده و با تکیه بر آموزه های اسلامی و برپایه ارزش های والای انسانی بتواند دغدغه های سلامت مردم جامعه را کاهش داده و هر روز بر ارتقای افزایش شاخص های سلامت بیفزاید.

عباسی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۸۱۷ نفر از جمعیت استان در صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و شهرنشینان و ایرانیان زیرپوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که از این تعداد یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۵۳۹ نفر در صندوق بیمه روستاییان بصورت رایگان در سال ۸۴ تحت پوشش این بیمه قرار گرفته و دفترچه بیمه سلامت روستایی رایگان دریافت کرده اند.

وی گفت: همچنین در اجرای برنامه بیمه سلامت همگانی که در سال ۹۳ بصورت پایلوت برای شهرنشینانی که فاقد پوشش بیمه ای و از نظر بیمه درمانی با رنج و مشکل روبرو بودند توانستیم بیش از ۳۴۷ هزارو ۳۸۶ نفر را بصورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت استان، ۱۶۲ هزارو ۲۵۴ نفر در صندوق کارکنان دولت و ۴۱ هزارو ۲۸ نفررا در صندوق سایر اقشار زیرپوشش بیمه سلامت سیستان و بلوچستان قرار داده و همچنان خدمات درمانی به این عزیزان ارائه می شود.

وی افزود: به منظور رفاه حال بیمه شدگان و دسترسی سریع و آسان به خدمات تشخیصی درمانی با بیش از ۸۲۰ مرکز درمانی سراسر استان اعم از پزشکان عمومی، متخصصان، فوق تخصص، دندانپزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک، فیزیوتراپی ها. بیمارستان ها و مراکز درمانی روستایی عقد قرارداد همکاری امضا کرده و پرداخت صورتحساب های ارسالی به تمامی موسسات درمانی انجام می شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این اداره کل در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه بیمه شدگان با استقرار پزشکان خانواده در مراکز بهداشتی درمانی روستایی سطح استان کلیه خدمات سطح یک را در محل سکونت این افراد به آنان ارائه می دهد و روستاییان در صورت نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی از طریق سیستم ارجاع و برنامه پزشک خانواده می توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: هم اینک صدور، تعویض و تمدید دفاتر بیمه سلامت در تمامی دفاتر پیشخوان دولت در کلیه شهرستان ها و شهرهای استان و یا نمایندگی های بیمه سلامت در مدت کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می شود و در همین راستا با بیش از ۷۱ دفتر پیشخوان دولت قرارداد همکاری به منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات به بیمه شدگان عزیز انجام شده است.

عباسی ادامه داد: بیش از چهار هزارو ۱۰۹ نفر از بیماران خاص شامل دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه و MS زیرپوشش بیمه سلامت استان هستند و در اجرای طرح تحول نظام سلامت تمامی هزینه های درمانی بیماران در بیمارستان های دولتی بصورت ۱۰۰ درصد رایگان است و داروهای مصرفی بسته خدمتی این بیماران نیز بصورت رایگان ارائه می شود.

وی گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت از سال ۹۳ فرانشیز درمان در کلیه صندوق ها از جمله کارکنان دولت، روستاییان، سایر اقشار و شهرنشینان کاهش یافته بگونه ای که پرداخت فرانشیز هزینه های درمانی از طرف سازمان بیمه سلامت در بخش سرپایی ۷۰ درصد و خدمات بستری برای کلیه صندوق ها ۹۰ درصد همراه با تجهیزات مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان های دولتی ازسوی سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: سازمان بیمه سلامت ایران به منظور صرفه جویی در هزینه های درمانی و آشنا کردن بیمه شدگان از حقوق قانونی خود گام های مهمی در راستای توانمندسازی بیمه شدگان با برنامه ریزی لازم در خصوص انجام برنامه های دیدارهای چهره به چهره و سایر وسایل ارتباط جمعی در جهت حفظ جایگاه کرامت انسانی بیمه شدگان عزیز برداشته است.

عباسی ادامه داد: اجرای پروژه های چهارگانه الکترونیک از جمله استحقاق سنجی، نسخه نویسی الکترونیک، تبادل الکترونیک اسناد بستری و نظام ارجاع الکترونیک از جمله اهداف سازمان در جهت تسهیل اموربیمه شدگان است که در استان در حال انجام می باشد.

وی بیان کرد: اجرای برنامه ارزیابی وسع و دهک بندی بیمه شدگان روستایی و شهری دارای دفترچه بیمه سلامت می تواند در جهت خدمات دهی مطلوبتر به بیمه شدگان موثر واقع شود و بر اساس ارزیابی وسع کسانیکه در دهک های یک، ۲ و سه قرار گیرند و از نظر وضع اقتصادی در سطح پایین تری قرار داشته باشند بصورت رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت می شوند و افرادی که در دهک چهار قرار گیرند ۵۰درصد حق بیمه را پرداخت و دهک های پنج به بالا کل حق بیمه را پرداخت می کند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: از دیگر اهداف سازمان زیرپوشش قراردادن مددجویان کمیته امداد امام خمینی و افراد مجهول الهویه و زندانیان است که به این عزیزان خدمات درمانی در بخش بستری و سرپایی ارائه می شود.

وی همچنین افزود: با استفاده از سازمان الکترونیک می‌توان نظارت مناسبی روی بیمه‌شده‌ها و رفتارشناسی آنها انجام داد و برای این موضوع باید داده‌ها و اطلاعات درست در اختیار بیمه‌ها قرار داشته باشد.

عباسی به شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع این ویروس در کشور، پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان بود و این در حالیست که در شرایط عادی، بیمه شدن روی تخت بیمارستان انجام نمی‌شود و افراد برای ارزیابی وسع و پوشش بیمه‌ای باید دوره انتظار را بگذرانند و بر اساس مقررات، ارزیابی وسع توسط وزارت رفاه حداقل یکماه به طول می انجامد، اما در دوران شیوع ویروس کرونا، این بازه زمانی با تعامل انجام شده بین سازمان بیمه سلامت و وزارت رفاه به یک روز کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی ۹۰ درصد هزینه‌ها و در بخش سرپایی نیز ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا، تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت که برگه سفید داشت و اعتبار آنها پایان یافته بود نیز در ۲ نوبت انجام شد.

وی گفت: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور فعال شد تا به سوال‌های بیمه شدگان در زمینه این بیماری پاسخ دهد و بر اساس بررسی‌های انجام شده، این مشاوره‌های تلفنی در کاهش حجم مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آرامش دادن به آنها و کاهش اضطراب بسیار موثر بوده و در این زمینه ۱۳۰ خط جدید به سامانه ۱۶۶۶ اضافه شد و ۳۰ پرستار و ۱۰ پزشک عمومی در سه شیفت به سوالات پاسخ دادند.

عباسی افزود: گروهی نیز شامل پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه برای ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری کرونا و راهنمایی کارشناسان پاسخگو در سامانه ۱۶۶۶ برای ارائه اطلاعات دقیق‌تر به بیمه شدگان شکل گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!