امام جمعه اراک: پیشرفت در فناوری دستاورد انقلاب اسلامی است


امام جمعه اراک: پیشرفت در فناوری دستاورد انقلاب اسلامی است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: پیشرفت همه‌جانبه در فناوری دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی است و حفظ و تقویت این مهم منوط به نقش‌آفرینی تمامی ارکان آموزشی کشور است.


آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، افزود: فراگرفتن علوم امری واجب و مورد تاکید و سفارش دین مبین اسلام است و همه نیز وظیفه دارند در این راستا تلاش مضاعفی را به کار گیرند.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی بایدارتقای دانش نو را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند و از فرصت مدیریت برای خدمت‌گذاری بی‌منت به مردم و جامعه بهره ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: ظرفیت علمی و پژوهشی کشور زیرساختی در راستای توسعه همه‌جانبه است بنابراین باید با راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی از یکسو و نیازسنجی در بخش‌های مختلف از سوی دیگر بتوان علاوه بر تامین نیازهای داخل در حوزه بین‌المللی ، افتخارافرینی کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: مدیران به مسئله تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات اقشار مختلف جامعه توجه جدی داشته باشند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی به سرمایه‌هاو امکانات محدود کشور اشاره کرد و گفت: تولید داخلی، مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف باید دغدغه اصلی و اولویت اساسی مردم و مسئولان باشد و آحاد جامعه باید با مجاهدت و پایمردی در جهت تحقق اهداف والای نظام اسلامی گام بردارند.

امام جمعه اراک تلاش برای افزایش صادرات، ارتقای کیفی تولیدات داخلی و بازاریابی را از ملزومات تحقق جهش تولید دانست و گفت: ۳۵ درصد تولید ناخالصی ملی کشور باید به عنوان پس‌انداز ذخیره و ۲۰ درصد آن نیز باید در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری شود، بنابراین اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف باید به یک فرهنگ غالب در کشور تبدیل شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: قرآن وعده پیروزی و نصرت را به مسلمانان به شرط حرکت در مسیر خدا، صبر و تقوا داده که مردم و مسوولان ایران باید به آن توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: جهت‌گیری اقتصاد کشور باید به تولید داخلی و صادارات متمرکز شود که این موضوع از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و آحاد مردم باید در این تحقق این مهم نقش‌آفرینی کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای غربی با رژیم صهیونیستی را خیانت به جهان اسلام عنوان کرد و گفت: کشورهای غربی با این سیاست خصمانه به سرمنزل مقصود نمی‌رسند.

درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر ۲ هفته یکبار یکبار روزهای چهارشنبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق