35 بنگاه صنعتی خراسان جنوبی در سامانه تاپ ثبت‌نام کردند


35 بنگاه صنعتی خراسان جنوبی در سامانه تاپ ثبت‌نام کردند

بیرجند - ایرنا - رییس اداره آموزش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 35 بنگاه صنعتی و معدنی استان تاکنون در سامانه تاپ (تامین نیازهای پژوهشی و فناورانه واحدهای تولیدی) ثبت‌نام کرده‌اند.

علیرضا کفاشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۳۵ مورد ثبت‌نام صورت گرفته، ۳۰ پروژه و نیاز تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف از سوی بنگاه‌ها مراحل ثبت و بارگذاری آنها کامل و نهایی شده است.

وی با بیان اینکه اعلام نیاز بنگاه‌های استان برای تمامی اساتید ثبت‌نامی در این سامانه در سطح کشور قابل رویت و انتخاب است اظهار داشت: ۱۳ نفر از اساتید دانشگاه‌های استان و چهار نفر از دانشجویان ارشد و دکترا تاکنون در سامانه برای انجام پروژه‌ها و نیازهای پژوهشی بنگاه‌های استان ثبت‌نام کردند.

رییس اداره آموزش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در این خصوص ۶ پروژه و نیاز پژوهشی بنگاه‌های صنعتی و معدنی استان از سوی اساتید دانشگاه انتخاب شد که فرآیند به‌روزرسانی آن در حال پیگیری و انجام است.

وی با اشاره به بخش سربازتاپ این طرح و اهمیت آن در بکارگیری داوطلبان خدمت سربازی در بخش تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی استان گفت: هشت بنگاه صنعتی و معدنی برای طرح سربازتاپ و پذیرش مشمولین خدمت سربازی اعلام نیاز و چهار متقاضی انجام خدمت سربازی نیز در این سامانه ثبت‌نام کردند.

کفاشی تصریح کرد: طرح پسادکترای صنعتی بین وزارت صمت و وزارت علوم در پیشبرد اهداف طرح تاپ و همچنین تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه بسیار موثر است.

وی یادآور شد: در این طرح وزارت علوم پذیرفته است اساتیدی که حداقل ۶ ماه تا یک سال در بخش تحقیق و توسعه بنگاه‌های صنعتی و معدنی، پروژه‌های این واحدها را انجام دهند حقوق و مزایا کامل آنان را بپردازد.

رییس اداره آموزش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تاکید کرد: تشکل‌های خصوصی مرتبط با حوزه صمت اعم از اتاق بازرگانی، خانه معدن، اتاق اصناف، نظام مهندسی معدن، خانه صنعت و معدن و سایر باید در این طرح همکاری و به واحدهای زیر مجموعه خود اطلاع‌رسانی کنند.

وی بیان کرد: تمامی واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری می‌توانند نیازهای پژوهشی و فناورانه خود را قبل از تولید، حین و بعد از تولید و در بخش‌های مختلف مانند تولید، بازاریابی، صادرات و سایر در این سامانه ثبت کنند تا از سوی متقاضیان مورد پذیرش قرار گیرد.

دبیر شورای سیاستگذاری آموزش، پژوهش و ارتباط صنعت با دانشگاه خراسان جنوبی گفت: متقاضیان شرکت در این طرح می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر ضمن مراجعه به سامانه طرح تاپ به آدرس www.iranetop.ir و دریافت دستورالعمل‌های مرتبط، با شماره ۶- ۳۲۲۲۷۴۴۴ داخلی ۱۰۳ و ۱۶۶ کارشناسان حوزه آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان تماس بگیرند.

وی افزود: طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) با هدف بهره‌برداری بهینه از ظرفیت بنگاه‌های تولیدی و خدماتی و به کارگیری توانمندی‌های اساتید دانشگاه و دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی و فارغ‌التحصیلان مشمول نظام وظیفه سربازی در رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه بنگاه ها و در نهایت تقویت ارتباط و تعامل صنعت با دانشگاه از ابتدای سال ۹۸ آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟