خروج خوابگاه‌های غیردولتی از چرخه خوابگاه‌داری


خروج خوابگاه‌های غیردولتی از چرخه خوابگاه‌داری

معاون امور دانشجویی دانشگاه ملی ملایر گفت: امسال متأسفانه به علت شیوع کروناویروس بسیاری از خوابگاه‌های غیردولتی متحمل زیان شده و از چرخه خوابگاه‌داری خارج شدند.

دکتر بشیر گنبد در گفت‌وگو با ایسنا، مطرح کرد: مطابق دستورالعمل سازمان امور دانشجویان ما ملزم به استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه ها در زمان شیوع کروناویروس هستیم که در اختیار دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به زیرساخت های دانشگاه امکان اسکان همه دانشجویان در خوابگاه های دولتی وجود ندارد، تأکید کرد: امسال متأسفانه به علت شیوع کرونا بسیاری از خوابگاه های غیردولتی متحمل زیان شده و از چرخه خوابگاه داری خارج شدند و زمانی که شرایط به حالت عادی بازگردد ما با کمبود ظرفیت خوابگاه ها مواجه خواهیم شد.

گنبد ادامه داد: نبود ظرفیت مناسب خوابگاهی و اسکان دانشجویان در منازل شخصی هزینه های اقتصادی بالایی برای دانشجو ایجاد می کند همچنین به علت غیرمتمرکز بودن دانشجویان امکان استفاده از خدمات رفاهی خوابگاه ها برای آنها وجود نخواهد داشت بنابراین تقاضای ما از مسئولان اجرایی شهرستان ارائه تسهیلات و حمایت از این بنگاه های اقتصادی و نگهداشتن آنها در چرخه خوابگاه داری است.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: در سال تحصیلی پیش رو امکان بازگشایی سالن های غذاخوری دانشگاه با توجه به شیوع کرونا وجود ندارد و بسته به تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ممکن است غذا به صورت بسته بندی شده و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در خوابگاه ها توزیع شود.

معاون امور دانشجویی دانشگاه ملایر به حضور دانشجویان جدیدالورود در اوایل آذرماه در دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان جدیدالورود به منظور تکمیل مراحل ثبت نام و آشنایی با فضای دانشگاه به صورت دوره ای و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خواهد بود و در صورت تمایل می توانند از امکانات رفاهی و خوابگاهی دانشگاه استفاده کنند.

گنبد در پایان ضمن تأکید بر پیشرفت های اخیر دانشگاه ملایر در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی مطرح کرد: داوطلبان انتخاب رشته استان همدان به دانشگاه ملایر نگاه ویژه ای داشته باشند و با انتخاب دانشگاه محل زندگی خود، دغدغه ها و نگرانی های ناشی از اسکان و خدمات رفاهی دوره تحصیل خود را به حداقل برسانند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان