بیش از 18 هزار جلد کتاب بین کانونهای پرورش فکری کودکان اصفهان توزیع شد


بیش از 18 هزار جلد کتاب بین کانونهای پرورش فکری کودکان اصفهان توزیع شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: در هفته دولت بیش از 18 هزار جلد کتاب در قالب 62 عنوان بین مراکز سیار و ثابت زیر پوشش این نهاد در استان توزیع شد.

سید محمد قلمکاریان روز چهارشنبه در آیین نمادین رونمایی از کتاب‌های طرح تمیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تیران و کرون افزود: افزایش منابع کتابخانه‌ها، تاسیس کانون جدید و شمار زیاد مراکز سیار موجب تسهیل دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب و افزایش سرانه مطالعه در بین این قشر خواهد شد.

وی بیان ‌کرد: دسترسی تمامی کودکان و نوجوانان به کتاب‌های متنوع از اهداف و برنامه های این کانون است تا اینکه بخش‌های محروم و دور افتاده از این خدمات فرهنگی بهره‌مند شوند.

وی افزایش مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را موجب دسترسی این قشر در مناطق روستایی و محروم به فعالیت‌های کانون برشمرد و گفت: این برنامه تا پایان امسال انجام خواهد شد و تعداد مراکز سیار از سه واحد به ۱۰ واحد افزایش می‌یابد.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان همکاری مسئولان شهرستانی در راه اندازی پایگاه‌های سیار کانون و افزایش تجهیزات و منابع مراکز لازم است و در صورت وجود این همکاری فعالیت‌ها سریع‌تر انجام خواهد شد.

اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان دارای ۶۱ مرکز شامل ۵۶ مرکز ثابت و سه واحد سیار و ۱۲۰ هزار نفر عضو است که ۱۳ مرکز آن در شهر اصفهان دایر است.‏

طرح تمیم یا تامین محتوای یک‌پارچه مراکز کانون از سوی کانون پرورش فکری با خرید این‌کتاب‌ها از ۲۵ ناشر فعال ‌حوزه‌ کودک و نوجوان اجرا شد تا کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون بتوانند علاوه بر کتاب‌های کانون، آثار جدید دیگر ناشران کتاب را نیز ورق زنند.

اجرای طرح تمیم از بهار ۱۳۹۹ در کانون پروش فکری آغاز و کتاب‌های برگزیده جایزه‌ کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون، خریداری و به کتابخانه ‌های کانون سراسر کشور ارسال شده ‌است.

تیران و کرون دارای یک مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که هزار و ۷۰۰ عضو داردک ه کمبود نیروی انسانی از مهمترین نیازهای کانون در این شهرستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام از مصرف انرژی بالایی برخوردار خواهد بود