امام سجاد(ع) واقعه کربلا را به یک گفتمان جهانی و تمدنی تبدیل کرد


امام سجاد(ع) واقعه کربلا را به یک گفتمان جهانی و تمدنی تبدیل کرد

حجت الاسلام سبزه کار گفت: تبدیل واقعه عاشورا به یک گفتمان جهانی و تمدنی از رسالت‌های مهمی بود که توسط امام سجاد علیه السلام به سرانجام رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، وبینار تخصصی امام سجاد علیه السلام با حضور حجت الاسلام «محمد عبادی زاده» نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، آیت الله «سید مجتبی حسینی» نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، حجت الاسلام نبیل الحلباوی امام جماعت حرم حضرت رقیه سلام الله علیها، «نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان و جمعی از فعالان کانون‌های مساجد در محل سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این جلسه با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام گفت: زندگی امام چهارم به دو بخش «دوره حماسه ساز اسارت» و «بعد از اسارت» تقسیم می‌شود.

حجت‌الاسلام «ابراهیم سبزه کار» با تاکید بر اینکه امام زین‌العابدین در دوران اسارت پیام‌رسان انقلاب و قیام امام حسین علیه السلام بود، افزود: انتقال پیام عاشورا از قتلگاه و از یک نقطه محدود به تمام عصر خود و با واسطه به همه عصر و نسل‌های امروز و تبدیل واقعه عاشورا به یک گفتمان جهانی و تمدنی از دیگر رسالت‌های مهمی بود که توسط امام چهارم به سرانجام رسید.

به گفته وی، امام سجاد علیه السلام در دوران اسارت، با سخنان انقلابی خود در کوفه و شام در مجلس یزید، موجب رسوایی دستگاه فاسد آن دوران شد و از حقانیت شیعه و اهل بیت علیهم السلام دفاع کرد.

وی ادامه داد: امام سجاد علیه السلام در دوران امامت و زندگی خود، به بهترین شکل قیام عاشورا را زنده نگه داشت و آن را تبیین نمود و موجب بقای عاشورا و تشریح چرایی شهادت امام حسین علیه السلام شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و علمی امام سجاد علیه السلام بعد از اسارت هم اشاره کرد و گفت: این امام همام، پایه‌گذار انقلاب فرهنگی در دوران امامت امام صادق علیه السلام و امام باقر علیه السلام بوده است.

وی ادامه داد: احیای ارزش‌های انسانی و فضایل اخلاقی در حالی‌که دنیاطلبی، اشرافی‌گری و خودمحوری رواج پیدا کرده بود از دیگر اقدامات امام زین‌العابدین علیه السلام است.

وی به کتاب صحیفه سجادیه هم اشاره کرد و گفت: این کتاب مشتمل بر ۵۴ دعا است که قرائت دعای مکارم‌ اخلاق به همگام توصیه شده است.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!