12 کیلومتر راه عشایر در دیشموک احداث شد


12 کیلومتر راه عشایر در دیشموک احداث شد

یاسوج - ایرنا - رئیس اداره امور عشایر کهگیلویه گفت: 12 کیلومترراه عشایری در منطقه بردکر و رودریش بخش دیشموک این شهرستان احداث و بهره برداری شد.

سید خداداد اجتهادی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با احداث این جاده ۴۵ کیلومتر ایاب و ذهاب عشایر در فصل کوچ کاهش می‌یابد.

وی برآورد هزینه اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

اجتهادی تصریج کرد: یکهزار و ۱۸۰ خانوار در بخش قلعه رئیسی و دیشموک عشایر کوچرو شناسایی شده است.

وی با اشاره به وجود یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان گفت: به طور میانگین سالانه ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی عشایر شهرستان بازگشایی، ترمیم و یا ساخته می شود.

رئیس اداره امور عشایر کهگیلویه نیز گفت: در این شهرستان پنج هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر زندگی می کنند .

سید خداداد اجتهادی تصریح کرد: این تعداد خانوار در مناطق مختلف ییلاقی و قشلاقی به تولید و پرورش بیش از ۶۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین مشغول هستند.

وی افزود: عشایر ۲۵ درصد از گوشت،مواد لبنی و پروتئینی و ۳۵ درصد از صنایع دستی مورد نیاز جامعه را تولید می کنند که خدمات رسانی به این قشر مولد از اهمیت بالایی برخوردار است.

اجتهادی خدمات ارائه شده به عشایر را شامل تامین و توزیع آرد ، توزیع نفت، آبرسانی سیار، تامین نهاده‌های دامی از قبیل جو و کنسانتره، ساخت مخازن ذخیره آب برای آب شرب و کشاورزی، و بازگشایی جاده‌های ارتباطی اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر