152 بنای غیرمجاز در عرصه های کشاورزی کرج تخریب شد


152 بنای غیرمجاز در عرصه های کشاورزی کرج تخریب شد

کرج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج اعلام کرد: 152 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی منطقه ماهدشت کرج دیروز سه شنبه توسط ماموران یگان حفاظت کشاورزی تخریب و قلع و قمع شد.

اسماعیل صارمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حفاظت از بستر تولید غذای مردم، ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرج به چرخه تولید بازگشت.

وی در ادامه با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در ماهدشت کرج گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر این مدیریت از طریق سامانه ۱۳۱ و با حکم مرجع قضایی در ماهدشت، خیابان ثناجو و خیابان آب و خاک، این رفع تصرف ها در قالب دیوار کشی، بنا، استخر، آلاچیق و محوطه سازی و دپوی مصالح تخریب شد.

وی افزود: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع بوده و مطابق قانون با افراد خاطی به شدت برخوردخواهد شد ضمن آنکه برای واحدهای تولیدی نیز تغییرکاربری بر اساس مقررات در این نهاد بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج هشدار داد با کسانی که به منظور کسب درآمد بیشتر اقدام به دیوارکشی یا ساخت باغ ویلا می کنند مماشات نداریم .

وی از مردم شهرستان کرج خواست از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند.

وی ادامه داد: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی مهمترین گام در راستای تولید غذا، عدم وابستگی به واردات و نیز حمایت از مردم در خصوص به دام افتادنشان در دام سودجویان است.

اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان کرج از ابتدای سال ۹۹ تاکنون تعداد ۵۲۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز به مساحت حدود ۱۱۰ هزار متر مربع را تخریب و بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی و باغات را از چنگال سودجویان آزاد سازی کرده است.

شهرستان کرج حدود پنج هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران