روزانه بیش از 2 هزار تن کالا از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان صادر می‌شود


روزانه بیش از 2 هزار تن کالا از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان صادر می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: روزانه دو هزار و 500 تن کالا از این پایانه در شرق خراسان رضوی به افغانستان و بازارهای هدف در این کشور صادر می‌شود.

کریم نوایی نظامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیمان، میلگرد، بنزین و گاز مایع از مهمترین اقلام صادراتی هستند که روزانه با ۱۰۰ دستگاه کامیون به افغانستان صادر می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر روزانه افزون بر ۲ هزار تن انواع کالا با ۸۰ دستگاه کامیون به افغانستان ترانزیت می‌شوند که انواع لوازم اتومبیل، روغن نباتی و پارچه از مهمترین اقلام ترانزیتی به مقصد این کشور هستند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: کالاهای ترانزیتی وارد شده به پایانه مرزی دوغارون از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان و مرز بازرگان در استان آذربایجان غربی وارد این کانون اقتصادی می‌شوند و در حال حاضر ۸۰ درصد کالاهای ترانزیتی کشور به مقصد این پایانه مرزی حمل می‌شود.

وی افزود: پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شرق شهرستان مرزی تایباد در خراسان رضوی و هم مرز با کشور افغانستان رتبه پنجم کشور در حوزه صادرات از معبرهای زمینی، رتبه سوم ترانزیت خروجی و رتبه نخست تردد مسافری با ناوگان حمل و نقل عمومی را در بین معبرهای زمینی کشور از آن خود کرده است.

نوایی نظامی ادامه داد: در سال جاری تقاضای خرید انواع کالاهای ایرانی از سوی تاجران افغانستان و کالاهای صادراتی و ترانزیتی از مرز دوغارون به این کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: امسال همچنین ناوگان خروجی حمل و نقل از معبر رسمی زمینی دوغارون ۵۰ درصد افزایش داشته و ۶۰ درصد از کامیونها در این پایانه مرزی حامل کالاهای صادراتی و ۴۰ درصد دیگر حامل کالاهای ترانزیتی هستند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد افزود: سالانه افزون بر ۶۵۰ هزار تن انواع کالای صادراتی و ۴۰۰ هزار تن کالای ترانزیتی از این پایانه به کشور افغانستان صادر می‌شود.

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود