نخستین مرکز تکثیر و پرورش حیات وحش خراسان شمالی مجوز گرفت 


نخستین مرکز تکثیر و پرورش حیات وحش خراسان شمالی مجوز گرفت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: نخستین مجوز ایجاد مرکز تکثیر و پرورش حیات وحش در این استان به یک سرمایه‌گذار بومی داده شد.  

مهدی اله پور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سرمایه گذار، مرکز تکثیر و پرورش گونه مرال را در شهرستان جاجرم راه اندازی می کند.

وی افزود: مرال ها از پارک پردیسان در بوستان باباامان شهر بجنورد، به این مرکز تکثیر و پرورش منتقل خواهند شد.

اله پور گفت: سرمایه گذار در کنار واحد تکثیر و پرورش مرال، می تواند تفرجگاه طبیعی استان را نیز راه اندازی کند.

وی خاطرنشان کرد: یک سرمایه گذار بخش خصوصی نیز برای ایجاد واحد تکثیر و پرورش قوچ و میش در بجنورد اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: مجوزهای لازم برای انجام این سرمایه گذاری از تهران گرفته شده است.

وی اظهار داشت: برای واگذاری مناطق به سرمایه گذار بخش خصوصی و راه اندازی قرق اختصاصی، باید اهلیت سرمایه گذار به لحاظ مالی و فنی احراز شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان از فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی که واجد شرایط لازم برای حفاظت از مناطق مستعد و نیز طرح های تکثیر و پرورش حیات وحش باشند، استقبال می کند.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گستره ای افزون بر ۱۹۷ هزار هکتار شامل مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها است، مدیریت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت ال نود امروز در بازار چقدر شد؟