برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر آغاز شد


برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- ایرنا- معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: برداشت میگوی پرورشی از سطح پنج هزار و 600 هکتار در قالب 11 سایت پرورش در این استان آغاز شد.

صغری اشرف روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: عملیات برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر امسال از استخرهای پرورش جزیره شیف، بویرات، رودحله و ریگ آغاز و تاکنون ۷۷۲تن میگوی پرورشی از سطح ۲۵۴هکتار برداشت شده‌است.

وی بیان کرد: شرایط و آب و هوای مناسب، افزایش مکانیزاسیون و وجود زیر ساخت‌های آماده باعث شد امسال در ۱۱ مجتمع و سایت از شمال تا جنوب استان بوشهر پرورش میگو اجرا شود.

اشرف یادآورشد: امسال یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورش استان بوشهر ذخیره سازی شد که این میزان بچه میگو با استفاده از ۲۱ هزار و ۶۰۰ جفت میگوی مولد در ۱۶ مرکز تکثیر استان بوشهر تولید و در اختیار سایت‌های پرورش قرار گرفت.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش این استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا نیمه مرداد ماه به طول انجامید و کار برداشت نیز از اواخر شهریور آغاز و تا آبان ادامه دارد.

اشرف یادآورشد: سال گذشته از سطح پنج هزار و ۱۰۰ هکتار استخر پرورش در استان بوشهر ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی برداشت شد.

استان بوشهر با تولید ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور به عنوان قطب پرورش میگو شناخته شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق