افزایش میلیونی مشترکان گاز در استان تهران


افزایش میلیونی مشترکان گاز در استان تهران

تهران- ایرنا- سرپرست شرکت گاز استان تهران گفت: تعداد مشترکان خانگی این شرکت در دولت تدبیر و امید به میزان بیش از یک میلیون مشترک افزایش یافته است.

سعید توکلی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون سه میلیون و ۱۸۸ هزار و ۹۴۷ مشترک خانگی استان از خدمات گاز بهره‌مند هستند در حالی که این آمار در واپسین روزهای دولت قبل ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۲۲۸ مشترک بود.

وی با اشاره به افزایش تعداد مشترکان صنعتی استان نیز اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۱۰ مشترک صنعتی سال ۱۳۹۱ استان به ۱۶ هزار و ۷۴۵ مشترک در زمان حاضر رسیده است تا یک انرژی مطمئن و پاک در اختیار تولیدکنندگان استان قرار گیرد.

«توکلی» با اشاره به اینکه اکنون یک میلیارد و ۲۷۸ هزار و ۷۸۵ انشعاب در استان تهران وجود دارد، ادامه داد: تعداد مشترکان نیروگاهی استان هم از ۱۶۶ هزار و ۶۰۰ در دولت قبلی به ۲۷۷ هزار و ۸۳۵ مشترک در زمان حاضر رسیده است.

سرپرست شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اهالی ۱۰۲ روستا و سه شهر استان تهران از نعمت گاز بهره‌مند شدند، بیان کرد: روستاهای واجد شرایط در محور رودبار قصران و لواسانات قرار داشت و عملیات گازرسانی به روستای پس‌قلعه و روستاهای بخش کن از توابع شهرستان تهران و همچنین گازرسانی به روستای سولقان هم جریان دارد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون ۵۲۴ روستا و ۴۸ شهر دارای گاز هستند و از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴، این جهاد گازرسانی همچنان با سرعت و شتاب پیش خواهد رفت و ضریب گازرسانی روستایی استان هم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی به سایر اقدامات فنی شرکت در سال‌های اخیر هم اشاره کرد و گفت: تامین و نصب شیر قطع اضطراری برقی در ورودی ایستگاه‌های تقلیل فشار شبکه شهری (DRS)، تامین و نصب سیستم شتابنگار و قطع اضطراری ایستگاه تقلیل فشار DRS و اجرای معماری و تأسیسات ساختمان پشتیبانی مرکز بحران و اتاق نگهبانی شرکت گاز استان تهران در سایت پونک از جمله این دستاوردهای فنی است.

به گفته وی از دیگر اقدامات فنی این شرکت می‌توان به تامین و نصب دستگاه عملگر برقی به همراه گیربکس مناسب روی ایستگاه‌های شیر سوپر بلوک تهران، تجهیز و آماده‌سازی مراکز کنترل فرعی اسکادا در مناطق ۱۰، ۸، ۶،۵، ۴،۳،۱ و یارد شرق گازرسانی تهران، اجرای ساختمان کنترل مرکزی شرکت گاز استان تهران (CCB ) و احداث ساختمان تجهیزات شهری مقاوم در برابر زلزله در مناطق ۱،۳،۵،۶،۸،۱۰ گازرسانی اشاره کرد.

به گفته وی همچنین در دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۷۰۷ کیلومتر شبکه‌گذاری شامل خط تغذیه و شبکه توزیع و ۱۴ کیلومتر خطوط انتقال صورت پذیرفته است.

توکلی ابراز کرد: اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در تهران در بخش شهری ۱۰۰ درصد و روستایی ۸۷ درصد است که تا سال ۱۴۰۴ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و تمامی این استان بزرگ از نعمت گاز طبیعی بهرمند خواهند بود.

وی با بیان اینکه ۱۲ درصد از کل گاز کشور در تهران توزیع می‌شود، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ۶۸ درصد سهم گاز طبیعی از سبد انرژی استان تهران تهیه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما از شهروندان درخواست کرد نسبت به ایمنی‌سازی انشعاب‌های گاز در خانه‌ها اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج