ساخت مدرسه خیری در یزد آغاز شد


ساخت مدرسه خیری در یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- عملیات ساخت یک باب مدرسه خیری با حضور جمعی از مردم و مسوولان محلی عصر سه‌شنبه در روستای دهنو بخش مرکزی شهرستان یزد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این مدرسه با یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا شامل ۱۹ کلاس درس است و ۲ میلیارد تومان هزینه ساخت آن را، قاسم رمضانی از خیران روستا تامین و پرداخت می کند.

این روستا در دهستان فهرج یزد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن حدود سه هزار نفر است .

همزمان با سراسر کشور۲۷۰ هزار دانش‌آموزان یزدی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا بهار تعلیم و تربیت را آغاز کردند و تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی ۱۴۹ هزار و ۲۴۵ نفر اعلام شد که در پنج هزار و ۸۰۳ کلاس درس و در ۸۷۳ مدرسه، سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

همچنین ۵۷ هزار و ۴۶۶ نفر دانش آموز دوره اول متوسطه در ۲ هزار و ۱۴ کلاس درس و ۳۹۴ باب مدرسه و ۵۰ هزار و ۱۴۵ نفر هم در دوره دوم متوسطه در ۲ هزار و ۳۸ کلاس درس و ۴۸۷ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند و حدود ۲۶ هزار نفر نیز در پایه پیش دبستانی، در حال آموزش هستند.

در مجموع افزون بر ۱۰ هزار کلاس درس در قالب یک‌هزار و ۸۰۰ مدرسه برای سال تحصیلی جدید در استان یزد پذیرای دانش آموزان است.

همچنین ۱۳ شهریور ماه جاری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد به خبرنگاران گفته بود که ۳۴۷ باب مدرسه معادل ۳۰ درصد واحدهای آموزشی استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

جواد ذاکر افزود:۱۰۷( ۲۹ درصد) مدرسه در سطح شهر یزد تخریبی است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و در استان ۴۷ درصد مدارس شهرستان اردکان هم تخریبی است و باید بازسازی و نوسازی شود.

معمولا سال تحصیلی در ایران از اول مهر ماه آغاز می شد که به دلیل شیوع کرونا از اوایل اسفند ماه ۹۸ تاکنون مقرر شد ، امسال واحدهای آموزشی ۱۵ روز زودتر بازگشایی شود.

وی با اشاره به رشد ۶ برابری اعتبار تخصیصی برای تجهیز و مقاوم سازی مدارس یزد در سال‌های اخیر گفت: در سال ۹۲ مجموع اعتبار ملی و استانی این اداره کل ۱۵ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ این مبلغ به ۹۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد گفت: امسال ۴۴۴ کلاس درس در قالب ۵۷ پروژه به مساحت ۸۳ هزار و ۳۸۵ مترمربع تعریف شدکه به فضای آموزشی استان اضافه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان