نماینده مجلس: اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به روستاها موجب مهاجرت معکوس می‌شود


نماینده مجلس: اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به روستاها موجب مهاجرت معکوس می‌شود

کرمان - ایرنا - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها به ویژه جوانان، باید زمینه اشتغال را برای این قشر فراهم کرد ، گفت: اختصاص تسهیلات و ایجاد کارخانه های کوچک زودبازده می‌تواند در روند مهاجرت معکوس موثر واقع شود.

حجت الاسلام حسین جلالی شامگاه سه شنبه در نشست با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران اولویت اصلی شوراها و دهیاران در روستاها را بنا بر ایجاد اشتغال مورد تأکید قرار داد و افزود: اجرای طرح های آسفالت، روشنایی، سالن و ورزشی از ضروریات در روستاهاست اما شوراها و دهیاران تمرکز خود را روی اشتغال بگذارند ما هم حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: اکثر روستاهای رفسنجان مشکلاتی از قبیل آب، آسفالت، روشنایی معابر، سالن ورزشی و چمن برای فوتبال دارند که شوراها و دهیاران تمرکزشان روی آن بود این کارها باید انجام شود اما مساله مهم که اولویت هر روستا است اشتغال جوانان آن روستا باشد از این نکته اساسی غفلت کردیم و تمرکزمان را روی اشتغال نگذاشتیم.

حجت الاسلام جلالی گفت: بیکاری عاملی برای تحت تأثیر قراردادن زندگی جوانان است گاهی ممکن است خانواده هایی به خاطر بیکاری سرپرست از هم بپاشد؛ یا این عامل موجب افزایش سن ازدواج و یا افسردگی جوانان می شود لذا همه باید دست به دست هم دهیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد یک چمن مصنوعی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان یا یک سالن ورزشی با تمام امکانات تا سه میلیارد تومان هزینه نیاز دارد افزود: امّا نیاز جوانان به اشتغال بیشتر است تا به سرگرمی ها و مکان های ورزشی؛ یک کارگاه یا کارخانه کوچک با سه ویژگی اشتغال بالا، راه اندازی در کوتاه مدت و زودبازده ایجاد شود تا اشتغال جوانان مهیا و از مهاجرت روستائیان و جوانان به شهر جلوگیری می شود و رونق در روستاها توسعه می یابد.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه شوراها و دهیاران همفکری کنند و با کارآفرینان صحبت کنند یا در صورت داشتن طرح، آن را ارائه کنند افزود: اگر اشتغال در روستا برطرف شود جوانان در روستا می مانند و در خصوص تسهیلات، تخصیص زمین و بازاریابی هم ما قول مساعد می دهیم که همکاری کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟