تفاهم سه دستگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در قزوین


تفاهم سه دستگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در قزوین

قزوین - ایرنا - دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل بهزیستی استان قزوین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات کمتر توسعه یافته تفاهم کردند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز چهارشنبه در نشست کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌ های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه همکاری و بهره‌ گیری متقابل به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های آموزشی، اجرایی ، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در محلات کمتر توسعه یافته استان قزوین است.

مریم بیدخام اضافه کرد: سیاست گذاری و همکاری‌های مشترک برای پیشگیری از اعتیاد در محلات هدف، همکاری در اجرای طرح یاریگران زندگی، توانمندسازی خانواده‌ها و صیانت آنها از آسیب دیدگی اعتیاد از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه پاک سازی محلات و مناطق آلوده به مواد مخدر و شناسایی معتادان و معرفی آن‌ها به مراکز کمپهای ترک اعتیاد از دیگر برنامه های این تفاهم نامه است، اظهار داشت: انتظار می رود تا این موسسات با اعتماد سازی و نیاز سنجی در محلات کمتر توسعه یافته و تهیه بسته‌های فرهنگی بتوانند ساکنان این محلات را با اثرات و پیامدهای مخرب مصرف مواد مخدر آشنا کنند.

بیدخام تصریح کرد: زمینه های همکاری این موسسات به لحاظ استقرار در محلات کمتر توسعه یافته ارتباط مستقیمی با مردم در محلات داشته و به جهت اعتماد دو سویه‌ای که بین آنها وجود دارد می‌توانند با ارائه و انجام طرح‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی برعهده بگیرد.

به گفته این مسؤول برگزاری همایش، کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت حرفه‌ای مشترک با محوریت توانمندسازی و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد، همکاری در برقراری ارتباط با دستگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی با استفاده از ارتباطات تشکیلاتی، اجرای پژوهش‌های کاربردی و خلاصه برگزاری بازدیدهای علمی و تحقیقاتی از جمله محورهای این تفاهم نامه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی