وزارت بهداشت خدمات ویژه‌ای در مناطق آسیب‌دیده از جنگ ارایه می‌کند


وزارت بهداشت خدمات ویژه‌ای در مناطق آسیب‌دیده از جنگ ارایه می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- مشاور معاون بهداشت وزیر یهداشت و درمان در امور کاهش خطر بلایا گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته در تلاشیم از امسال خدمات ویژه‌ای برای شهرهای مرزی و مناطقی که در جنگ تحمیلی آسیب دیده‌اند، انجام شود.

دکتر «محمداسماعیل مطلق» عصر سه‌شنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه، ایلام و کردستان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به میزبانی کرمانشاه افزود: همچنین علاوه بر شهرها و مناطق مرزی کشور، این خدمات در شهرهای سیستان و بلوچستان و بخشی از استان لرستان نیز ارایه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس همچنین تیم های جراحی که در تهران مستقر هستند نیز آمادگی دارند که خدمات لازم را به بیماران نیازمند به اعمال جراحی ارایه نمایند و در صورتی که استانی اعلام آمادگی نماید برای درمان بیماران نیازمند در آن استان حضور یابند.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت در امور کاهش خطر بلایا در ادامه گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و سلحشوری عزیزانی است که در مقطعی از تاریخ جمهوری اسلامی از این نظام، خاک و وطن دفاع کردند.

مطلق افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس فرصتی است تا نسل جوان ما با مفاهیمی چون مقاومت، ایثار، عشق به میهن، دفاع از وطن بیشتر آشنا شود.

وی تصریح کرد: ما همه دستاوردهایمان را مدیون ایثارگری های خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم.

او در ادامه گفت: خدماتی که وزارت بهداشت در کشور در هشت سال دوران دفاع مقدس در خصوص بهداشت و درمان انجام داد واقعا بی نظیر است.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت در امور کاهش خطر بلایا در ادامه همچنین گفت: بسیاری از پزشکان و نیروهای درمانی در دوران دفاع مقدس به صورت داوطلبانه در خط مقدم جبهه فعالیت کردند و نیروهای بهداشتی در هشت سال دفاع مقدس با ارایه خدمات بهداشتی لازم و زحمات شبانه روزی مانع بروز هرگونه اپیدمی در آن شرایط سخت و بحرانی در کشور شدند.

مطلق افزود: مراکز و شبکه های بهداشتی درمانی شهری و روستایی و خانه های بهداشت در سراسر کشور براساس اصول PHC عمل می کنند و ارایه خدماتی که بر پیشگیری استوار است و این امر باعث شد در مقابله با بیماری کووید ۱۹ در کشور به خوبی عمل کنیم.

وی توضیح داد جهت برگزاری هرچه باشکوه تر هفته گرامی داشت دفاع مقدس، مقرر شد امسال برنامه هایی با رویکرد جدید با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شود تا در این هفته بتوانیم خدمات بیشتری را در مناطق محروم و نیازمند ‌ارایه دهیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس به مناسبت چهلمین سالگرد گرامی داشت دفاع مقدس در مناطق محروم و حاشیه نشین خدمات بهداشتی و درمانی ویژه ای ارایه خواهد شد.

مطلق گفت: باتوجه به اینکه ۴۰ سال از جنگ تحمیلی می گذرد، وزارت بهداشت و بسیج جامعه پزشکی نگاه ویژه ای به شهرهای مرزی از جمله در استان‌های کرمانشاه، خوزستان، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی خواهد داشت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار و ۶۰۰ جانباز، هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۱۳ هزار فرزند شهید، سه هزار و ۵۰۰ همسر شهید و ۶ هزار و ۵۰۰ والدین شهدا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!