استاندار همدان: به ساخت و سازهای بدون اصول معماری مجوز داده نمی‌شود


استاندار همدان: به ساخت و سازهای بدون اصول معماری مجوز داده نمی‌شود

همدان _ ایرنا _ استاندار همدان از صادرنشدن مجوز برای ساخت‌وسازهایی که به اصول و قواعد معماری توجه ندارند، خبر داد و افزود: ساخت‌وسازها نباید موجب  تضییع حقوق شهروندان، همسایگان و آیندگان شود.

به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی، عصر سه شنبه در نشست اعضای کمیسیون ماده پنج هدف شورای عالی معماری و شهرسازی استان را رفاه شهروندان و بهبود محیط زندگی در تمامی سطوح شهر دانست و افزود: محیط شهری باید منطبق بر استانداردهای شهرسازی باشد.

وی با تاکید بر رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی، اظهار داشت: نگاه ما بیشتر، به بلندمرتبه سازی و تسریع امور مردم برای ساخت‌وساز است.

استاندار همدان افزود: کمیته فنی باید با بررسی‌های کارشناسانه در ارائه مجوزهای ساخت و ساز حساسیت لازم را لحاظ کنند.

شاهرخی ادامه داد: اقداماتی برای سرعت بخشیدن به مراحل صدور پروانه ساخت، نظارت‌ها و سازوکار سازمان نظام مهندسی در دستور کار قرار گرفته که جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: آپارتمان‌سازی و برج‌سازی با یکدیگر تفاوت اساسی دارند، بنابراین مردم و کمیته فنی و سازنده‌ها باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

شاهرخی با اشاره به اینکه طراحی ساختمان‌های بلندمرتبه با جمعیت متراکم، ‌باید رضایت تمام ساکنان و همسایگان را فراهم کند، ادامه داد: با ساخت‌وسازی که آسایش و آرامش شهروندان یا ساکنان آن ساختمان را سلب کند، موافقت نخواهیم کرد.

وی از آپارتمان سازها و برج‌سازها خواست در طراحی‌های خود توجه ویژه‌ای به سرویس‌دهی‌ها، نقل و انتقالات شهری و دیگر جنبه‌های انسانی داشته باشند و نباید فقط به سوددهی ساخت‌وسازها اکتفا شود.

استاندار همدان یادآور شد: اعضای کمیسیون ماده پنج در تصمیم های خود، آینده شهر و استان را نیز در نظر بگیرند.

هفتمین جلسه کمیسیون ماده پنج شهر همدان در سال ۱۳۹۹، با حضور اعضای اصلی این کمیسون به ریاست سید سعید شاهرخی استاندار همدان، در سالن‌شهدای استانداری برگزار شد.

طرح مجموعه شهری همدان سال ۸۷ مصوب و سال ۹۱ مطالعات آن آغاز شد و پس از ارائه به شورای عالی شهرسازی، مهرماه سال گذشته، همدان کلانشهر شد.

شهر همدان بیش از ۵۷۷ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۰۰ هکتار وسعت دارد.

سرانه جمعیتی این شهر در هر هکتار ۹۳ نفر و سرانه این شاخص در کشور ۵۴ نفر در هکتار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!