دستور رییس دادگستری کرمانشاه برای رسیدگی به نحوه مجروح شدن کولبر نوجوان پاوه‌ای


دستور رییس دادگستری کرمانشاه برای رسیدگی به نحوه مجروح شدن کولبر نوجوان پاوه‌ای

«پرویز توسلی‌زاده» رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، به دادستان پاوه برای رسیدگی فوری به موضوع چگونگی مجروح شدن نوجوان کولبر پاوه‌ای دستور داد و گفت: تا روشن شدن وضعیت نهایی این نوجوان موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

آفتاب‌‌نیوز :

پرویز توسلی‌زاده روز سه شنبه به دادستان پاوه دستور رسیدگی مجدانه و دقیق در خصوص واقعه منتهی به مصدومیت کولبر نوجوان به نام «مانی هاشمی» ۱۴ ساله از اهالی روستای شمشیر شهرستان پاوه که پس از سقوط از ارتفاع از ناحیه سر و صورت مجروح شده را صادر کرد.

رییس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به دامن زدن رسانه‌های ضد انقلاب و موج سواری آنها در فضای مجازی برای رسیدن به منافع و مقاصد شوم خود و به قصد تحریک افکار عمومی به داستان شهرستان پاوه تاکید کرد ضرورت دارد ضمن حفظ کرامت انسانی و دلجویی از خانواده مصدوم، اقدامات لازم برای شناسایی زوایای حقوقی، قضایی و انتظامی موضوع صورت گیرد و نتیجه را اعلام نماید.

برخی از رسانه‌ها دلیل سقوط سید مانی هاشمی و مجروحیت وی را تعقیب و گریز از سوی ماموران مستقر در مرز اعلام کردند که فرماندار پاوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید اینکه یک مورد سقوط از کوه در ساعت حدود ۱۰ صبح روز ۱۶ شهریور در منطقه «دزآور» بخش نوسود داشته‌ایم، گفت: در این حادثه نوجوانی اهل روستای شمشیر پاوه از کوه سقوط کرده که سقوطش به دلیل تعقیب و گریز از سوی نیروهای مسلح نبوده است.

«پرویز ایده‌پور» دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی در مورد تعقیب و گریز نیروی انتظامی به دنبال یک کولبر نوجوان به نام مانی هاشمی در محدوده مرزی این شهرستان را تکذیب کرد و افزود: هرگونه تعقیب و گریز توسط نیروهای مسلح در مرز پاوه با هدف دستگیری و یا متوقف کردن این فرد کاملا تکذیب می‌شود.

این نوجوان پس از سقوط از کوه از ناحیه سر، چشم و صورت دچار مصدومیت شده است که پس از اعلام مادر او مبنی بر عدم توان پرداخت هزینه های درمانی، رئیس کمیته امداد کشور تمام هزینه های آن را تقبل کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه به تقبل هزینه های درمانی این نوجوان توسط این نهاد خبر داد و گفت: در راستای اجرای دستور آقای بختیاری رییس کمیته امداد کشور مانی هاشمی عصر دیروز دوشنبه ۲۴ شهریور به تهران اعزام شد.

«محسن رخصی» افزود: مراحل درمانی این نوجوان پاوه ای در بیمارستان نور تهران با هزینه های کمیته امداد انجام می شود.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و ۸۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403