اهدای پلاسما بیماران کرونایی در بروجرد انجام می‌شود


اهدای پلاسما بیماران کرونایی در بروجرد انجام می‌شود

بروجرد - ایرنا - سرپرست پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: اهدای پلاسما از طرف بیماران بهبود یافته از کرونا در پایگاه انتقال خون این شهرستان انجام می‌شود.

علی شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهدای پلاسما از طرف بیماران بهبود یافته از کرونا بعد از ۲۸ روز امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: افرادی که بهبود یافته از بیماری کرونا هستند با در دست داشتن مستندات لازم می توانند برای اهدای خون و گرفتن پلاسما به پایگاه انتقال خون بروجرد مراجعه کنند.

سرپرست پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: از بهبود یافتگان کرونا خون کامل گرفته می شود و سپس پلاسمای هایپر ایمیون که مصارف درمانی دارد از خون استخراج می شود.

شجاعی افزود: بهبود یافته گان از کرونا ۴ ماه فرصت دارند تا خون خود را برای گرفتن پلاسما اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه اهدای پلاسما می تواند جان بیماران کرونایی را نجات دهد بیان کرد: بهبود یافتگان از بیماری کرونا به شکرانه بازیابی سلامتی شان و کمک به افراد مبتلا و بستری در بیمارستان‌ها ، به مرکز انتقال خون مراجعه و پلاسمای خود را اهدا کنند.

شجاعی ادامه داد: بهبود یافته ها از کرونا اطمینان خاطر داشته باشند که اهدای پلاسما بعد از بهبودی به هیچ عنوان سیستم ایمنی بدنشان را تضعیف نمی کند.

سرپرست پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: از بهبود یافتگان بیماری کرونا ۴۵۰ سی سی خون کامل گرفته می‌شود و سپس پلاسمای خون اهدایی آن‌ها منجمد و بعد از غربالگری و تست سلامت ذخیره و به مراکز درمانی که درخواست کننده این پلاسما برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند، ارسال می‌شود.
وی اظهار داشت: همه بهبود یافته‌ها شرایط اهدای پلاسما را ندارند مثلا برخی از مبتلایان به کرونا که بهبود یافته‌اند اگر دارای فشار خون، دیابت کنترل نشده یا برخی بیماری‌های دیگر زمینه ای نیز باشند، شرایط اهدای پلاسما را ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان