رییس اتاق اصناف یزد: دولت به مطالبات نانوایان رسیدگی کند


رییس اتاق اصناف یزد: دولت به مطالبات نانوایان رسیدگی کند

یزد- ایرنا- رییس اتاق اصناف یزد گفت: تورم بی‌سابقه ماه‌های اخیر، فشار مضاعفی را بر قشر سخت‌کوش نانوا که در طول روز درگیر تامین نان مورد نیاز مردم هستند وارد کرده که دولت باید با برنامه‌ریزی و اقدام مشخص جهادی برای حل مشکل آنها اقدام کند.

علیرضا حسنی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط کنونی که شاهد سونامی گرانی در جامعه هستیم درآمد روزانه یک کارگر نانوایی که خیلی بیشتر از کارگران دیگر کار می‌کند کمتر پرداخت می‌شود و با این شرایط زندگی برای آنها بسیار دشوار است .

وی ادامه داد: هم‌اکنون حق و حقوق قشر زحمت‌کش نانوا چه شاطر و شاگردان همه به خاطر گرانی‌ها به شدت تضییع می‌شود و برای برون‌رفت از وضعیت بد کنونی و تامین مطالبه آنها باید مسوولان با همفکری و بررسی دقیق تمام زوایای موضوع اقدام عاجلی معمول دارند تا بیش از این مستاصل نشوند.

این مسوول اظهار کرد: توقع برخی نانوایان است که طوری توسط مسوولان اقدام شود که نه به خریداران نان فشار وارد شود و نه به فعالان این بخش مهم که قوت غالب است و اگر مدیریت قوی با همفکری خود نانوایان صورت گیرد بدون شک مشکل رفع می‌شود.

حسنی تاکید کرد: مسوولان باید به این قشر که آسیب‌پذیر هستند و در طول سال با کمترین تعطیلی به مردم در هر شرایطی خدمت می‌کنند رسیدگی کنند .

همچنین رییس صنف نانوایان یزد گفت: به رغم افزایش تورم سالانه و قیمت اجناس و ثابت بودن نرخ نان و دستمزد کارگران هنوز هیچ اقدامی برای در راستای کمک به فعالان این بخش صورت نگرفته و فشار زیادی را بر آنها و خانواده ها وارد کرده است.

جلال پیروزی‌فر افزود: در این خصوص تاکنون مراتب به اطلاع مسوولان استان و اصناف رسیده که باید برای ارتقای شان نانوایان و تامین نیازهای اولیه اقتصادی و معیشتی این قشر که سالانه درگیر پخت نان است اقدامات مناسب منطقی صورت گیرد.

صبح امروز دوشنبه تعدادی از نانوایان شهر یزد با حضور در برابر استانداری این استان، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شامل افرایش قیمت نان بر اساس نرخ تورم و رسیدگی به شان و منزلت نانوایان شدند.

استان یزد بیش از ۲ هزار واحد نانوایی دارد که ۷۷۵ واحد آن در مرکز استان است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403