الکساندر آلبون حین سبقت گرفتن از ریکاردو نگران از دست رفتن دوباره سکو بود


فرمول یک ایران – آلکس آلبون پس از رقابت اعلام کرد که در طول سبقت گیری از دنیل ریکاردو، سعی می‌کرد فکر برخورد کردن و از دست دادن سکو را از ذهنش دور کند. الکساندر آلبون بالاخره توانست اولین سکو خود در تیم فرمول یک ردبول را کسب کند. او در دورهای پایانی رقابت از دنیل ریکاردو سبقت گرفت تا بالاخره بتواند روی سکو قرار بگیرد. جای شکی نیست که آلبون باید...

فرمول یک ایران – آلکس آلبون پس از رقابت اعلام کرد که در طول سبقت گیری از دنیل ریکاردو، سعی می‌کرد فکر برخورد کردن و از دست دادن سکو را از ذهنش دور کند.

الکساندر آلبون بالاخره توانست اولین سکو خود در تیم فرمول یک ردبول را کسب کند. او در دورهای پایانی رقابت از دنیل ریکاردو سبقت گرفت تا بالاخره بتواند روی سکو قرار بگیرد.

جای شکی نیست که آلبون باید خیلی زودتر از اینها به سکو می‌رسید. راننده تایلندی در گرندپری برزیل 2019 و فرمول یک اتریش 2020، با لوئیس همیلتون برخورد کرد و نتوانست سکو کسب کند.

حالا الکساندر آلبون گفته است که در طول سبقت گیری امروز از دنیل ریکاردو هم نگران بود اتفاق مشابهی پیش بیایید و در تمام طول رقابتش را راننده رنو سعی میکرد این فکر را از خودش دور کند:

شرایط سختی بود.

ما باید برایش تلاش می کردیم. این خوب است که بالاخره تحت یکسری شرایط به سکو برسیم. ما در استارت خوب نبودیم و به همین دلیل لازم بود سبقت های زیادی گرفته شود.

زمانی که شما در طول استارت جایگاه از دست می دهید، فکر می کنید که شرایط خیلی سخت شده است اما هیچوقت شک نمی کنید که باز هم میتوانید به رده های بالا برگردید. در مرحله اول من خیلی از لاستیک هایم استفاده کردم تا سبقت بگیرم. فکر می کنم از دو ماشین سبقت گرفتم.

الکساندر آلبون حین سبقت گرفتن از ریکاردو نگران از دست رفتن دوباره سکو بودالکساندر آلبون حین سبقت گرفتن از ریکاردو نگران از دست رفتن دوباره سکو بود

الکساندر آلبون

ما روی لاستیک مدیوم قوی بودیم و به همین دلیل من میدانستم که سرعت لازم را دارم. اما من بعد از دومین پرچم قرمز کمی نگران شدم چون از جایگاهی که در آن قرار داشتم راضی بودم. رنو و ریسینگ پوینت در استارت قوی بودند. زمانی که یک جایگاه دیگر را هم از دست دادیم من به خودم آمدم. اما میدانستم که سرعت لازم را داریم.

این بیشتر در مورد صبر کردن بود تا مطمئن شویم که لاستیک ها زود خراب نمی شوند و در ادامه چیزی برای سبقت گرفتن خواهیم داشت.

ما در پیچ آخر خوب بودیم، همین دور در سکتور آخر. این موضوع خوبی است با توجه به اینکه در این پیست فقط در پیچ اول امکان سبقت گیری وجود دارد.

من تا حدی که فکر می کردم به رنو نزدیک نشده بودم به همین دلیل در لحظات آخر از بیرون پیچ حمله کردم.

مشخصا من کمی نگران بودم اما به اندازه کافی فضا در اختیارش قرار داده بودم. زمانی که شما از بیرون سبقت میگیرید، باید امیدوار باشید و فلش بک هایی به دفعات قبل که برای سکو تلاش میکردید، خواهید داشت. اما ما توانستیم بدون مشکل این موضوع را پشت سر بگذاریم.

با این اوصاف الکساندر آلبون اولین راننده تایلندی در تاریخ فرمول یک است که به سکو می رسد و حالا در جدول قهرمانی به جایگاه پنجم رسیده است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی