حدود 5900 کارمند در آذربایجان غربی آموزش مهارتی فرا گرفتند


حدود 5900 کارمند در آذربایجان غربی آموزش مهارتی فرا گرفتند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح های آموزش مهارتی کارکنان، 6٠٣ دوره آموزشی برای مراکز دولتی در استان برگزار شده و پنج هزار و ٨٩٩ نفر از کارمندان دولتی در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده اند.

محمدسلیم عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش اقشار مختلف مردم از جمله کارکنان دولت، دانشجویان، دانش آموزان، فارغ التحصیلان و جوانان از جمله مهمترین برنامه های آذربایجان غربی به شمار می رود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵۵ مربی فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان بیان کرد: این تعداد مربی یک‌هزار و ٣۴۴ دوره آموزشی را برای چهار هزار و ۶۵٢ نفر برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار مقابله با بیکاری، توسعه مهارتی است، اضافه کرد: افزایش اقبال جوانان برای حضور در آموزشگاه های مهارتی در راستای کسب مهارت برای اشتغال و کارآفرینی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی بیان کرد: راه‌اندازی دپارتمان ویژه آموزش در بخش کشاورزی مورد نیاز این استان است و این امر توجه مسوولان را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: باید بخش خصوصی وارد کار شود و مهارت آموزی در جامعه توسعه یابد تا شاهد بهار آموزش فنی و حرفه‌ای باشیم.

به گزارش ایرنا، سالانه صدها دوره آموزشی مهارتی در آذربایجان غربی برگزار می شود و حدود ۴۰ هزار نفر آموزش مهارتی می بینند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)