والتری بوتاس به هیچ وجه در تصادف موجلو مقصر نبود


فرمول یک ایران – والتری بوتاس معتقد است که در تصادف اوایل مسابقه فرمول یک موجلو که باعث توقف مسابقه نیز شد، مقصر نبوده است. با تصادف در دور ابتدایی مسابقه موجلو، خودروی ایمنی به پیست آمد و پس از خروجش از پیست در دور نهم، تصادف چند خودرو در خط شروع و پایان باعث برافراشته شدن پرچم قرمز شد. آنتونیو جیوویناتزی، کوین مگنوسن، نیکلاس لطیفی و کارلوس...

فرمول یک ایرانوالتری بوتاس معتقد است که در تصادف اوایل مسابقه فرمول یک موجلو که باعث توقف مسابقه نیز شد، مقصر نبوده است.

با تصادف در دور ابتدایی مسابقه موجلو، خودروی ایمنی به پیست آمد و پس از خروجش از پیست در دور نهم، تصادف چند خودرو در خط شروع و پایان باعث برافراشته شدن پرچم قرمز شد.

آنتونیو جیوویناتزی، کوین مگنوسن، نیکلاس لطیفی و کارلوس ساینز همه درگیر این تصادف شدند و حتی واکنش شدید رومن گروژان را به همراه داشت که از دست والتری بوتاس عصبی شده بود. اما راننده فنلاندی می گوید که مقصر نیست زیرا در چارچوب قوانین عمل کرده است:

به ما اجازه داده شده که از خط کنترل (خط شروع و پایان مسابقه) به حالت عادی مسابقه برگردیم که ما هم در حال انجام همین کار بودیم. تفاوت امسال در طول خودروی ایمنی این است که آنها چراغ ها را خیلی دیر خاموش می کنند، بنابراین شما خیلی دیرتر می توانید فاصله ایجاد کنید.

مطمئناً وقتی پیشتاز مسابقه هستید، سعی می کنید شانس خود را به حداکثر برسانید و من مقصر این امر نیستم. هر کس می تواند هر طوری که می خواهد به این موضوع نگاه داشته باشد اما سرعت من ثابت بوده است.

شروع مسابقه از خط کنترل است، نه قبل از آن. بچه هایی که به همین دلیل تصادف کردند، می توانستند از آینه برای نگاه کردن استفاده کنند. هیچ چیزی برای غر زدن وجود ندارد.

لوئیس همیلتون نیز از هم تیمی اش دفاع کرد:

این موضوع اصلا تقصیر والتری نیست، بلکه مسئولیت با تصمیم گیرندگان است. بدیهی است که آنها در تلاشند تا جذابیت را بیشتر کنند، اما در نهایت مشاهده کردید که چنین چیزی راننده ها را در معرض خطر قرار می دهد، بنابراین شاید آنها باید در این مورد تجدید نظر کنند.

بوتاس کاری را انجام داد که اگر کس دیگری نیز جای او بود، همان کار را می کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


120 چیستان سخت با جواب که بسیار مهیج و جالب هستند