فروش ویژه انواع مته در فروشگاه اینترنتی چوبینر


در صنعت چوب از ابزار آلات، ماشین آلات و قطعات مصرفی مختلفی استفاده می‌شود که هر ابزار وظایف مختص به خود را ایفا می کنند. یک نمونه از ابزارهای مهم که در صنعت چوب، فلز، شیشه و … به کار می رود، مته می باشد. مته در مدل های مختلف تولید می شود هر مدل برای یک برش و سوراخ کاری منحصر به فرد استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم به چند مدل مته کاربردی در...

در صنعت چوب از ابزار آلات، ماشین آلات و قطعات مصرفی مختلفی استفاده می‌شود که هر ابزار وظایف مختص به خود را ایفا می کنند. یک نمونه از ابزارهای مهم که در صنعت چوب، فلز، شیشه و … به کار می رود، مته می باشد. مته در مدل های مختلف تولید می شود هر مدل برای یک برش و سوراخ کاری منحصر به فرد استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم به چند مدل مته کاربردی در کارگاه های صنایع چوب اشاره کنیم و اطلاعاتی در رابطه با آن ها در اختیارتان قرار دهیم.

فروش ویژه انواع مته در فروشگاه اینترنتی چوبینر

انواع مته

همان طور که در بخش قبل ذکر کردیم مته در مدل های مختلف تولید می گردد و هر مدل در ابعاد و اندازه های گوناگون عرضه می شوند. انواع مته که در صنایع چوب بسیار کاربردی و مفید هستند به شرح زیر می باشد:

مته خزینهمته گرد برمته پله ایمته چوبمته برگیمته گازور

مته خزینه

مته خزینه یکی از مته های مورد نیاز در ساخت کابینت، میز، سرویس خواب و سایر لوازم چوبی می باشد که تاثیر زیادی در زیبایی محصول تولید شده دارد. خزینه کردن روشی است که در آن جای پیچ را به شکلی سوراخ می کنیم که کلگی پیچ از سطح کار بیرون نزند و کار زیباتر جلوه کند؛ همچنین مته خزینه به شکلی طراحی شده است که هنگام خزینه کردن براده ها و اضافی های چوب و MDF را به طور کامل از درون سوراخ خارج می کند.مته خزینه شامل مدل های مختلفی می باشد که به شرح زیر هستند:

فروش ویژه انواع مته در فروشگاه اینترنتی چوبینر

مته خزینه مخروطی ماشینی: مته خزینه مخروطی ماشینی از لحاظ شکل ظاهری شبیه خزینه دستی می باشد و قسمت کلگی آن به صورت مخروط ساخته شده است؛ همچنین در سایزهای مختلف تولید می شود.مته خزینه سرتخت: این مدل مته خزینه دارای یک دنباله است که به شکل تخت طراحی شده است و برای براده برداری، ایجاد محل قرارگیری واشرها و گل پیچ قابل استفاده است. مته خزینه سر تخت به دو نوع سرتخت دنباله دار و سر تخت استوانه ای تقسیم می شود.مته خزینه مرغک دار: این مدل مته خزینه دارای نیش یا همان مرغک می باشد و هنگام خزینه کاری می توانید بر یک نقطه مشخص متمرکز شوید؛ به این صورت که ابتدا نیش مته خزینه مرغک دار را داخل سطح چوب یا MDF وارد کنید سپس سوراخ را به طور کامل حفر کنید.مته خزینه دستی: یکی دیگر از انواع مته خزینه؛ مته خزینه دستی مبی باشد. خزینه دستی از دو قسمت مته خزینه و دستگیره تشکیل شده است و قسمت مته آن از لحاظ شکل ظاهری شبیه مته خزینه مخروطی می باشد. عملیات سوراخ کاری و خزینه کردن سوراخ پیچ بدون نیاز به دریل و به صورت دستی انجام می گیرد.

مته گرد بر

مته گرد بر همان طور که از نامش مشخص است برای برش دایره ای چوب و ام دی اف استفاده می شود و در قطرهای متخلف تولید می گردد. از مته گرد بر برای ایجاد محل عبور سیم، کابل، لوله و… می توان استفاده نمود همچنین مورد مناسبی برای تولید لوازم دکوری و تزیینی است. مته گرد بر در دو مدل تولید می شود مه مورد اول به شکل دایره یا استانوه ای دندانه دار است که با کمک یک رابط بر روی دریل نصب می گردد و در قطرهای مختلف تولید می شود. مدل دیگر مته گرد بر به مته گرد بر مدرج معروف است که از دو بازوی قابل حرکت تشکیل شده است و بر روی بدنه درجه بندی های مشخصی دارد. مته گردبر مدرج در سایزهای مختلف عرضه می شود که می توان با استفاده از آن ها برش های دایره ای با قطرهای متفاوت بر سطح چوب، ام دی اف، گچ و… ایجاد نمود. مته گردبر مدرج جهت ساخت انواع ساز، جای لامپ هالوژنی و … به کار می رود.

فروش ویژه انواع مته در فروشگاه اینترنتی چوبینر

مته پله ای

مته پله ای که به مته کاجی و مته مخروطی نیز معروف است یکی از جالب ترین و مته های صنعت چوب محسوب می شود. مته کاجی دارای قطرهای مختلف است و از ویژگی های مثبت آن این مورد می باشد که با خرید یک مته شما می توانید دایرهای مختلفی با قطرهای متفاوت ایجاد نمایید. ساختار ظاهری مته پله ای به صورت یک درخت کاج یا یک مسیر پله ای است که از نوک مته با کمترین قطر تشکیل می شود تا قسمت انتهای مته که بیشترین قطر را دارد و می توان از هر پله برای ایجاد یک دایره استفاده نمود.

مته چوب

مته چوب یکی از مته های تخصصی صنعت چوب می باشد. از لحاظ شکل ظاهری مته چوب به صورت یک استوانه به عنوان پایه یا ساقه مته و یک قسمت دارای شیارهای مارپیچی در قسمت کارگیر می باشد. لازم به ذکر است که مته چوب نیز مانند سایر مته ها در سایز و طول های مختلف تولید می شود. در مواردی مته چوب را به صورت مرغک دار تولید می کنند که با قرار گرفتن نوک تیز مته در نقطه مورد نظر سوراخ کاری دقیق و بدون لغزشی انجام می گیرد.

مته برگی

مته برگی یک نمونه از مته های صنعت چوب است که به شکل برگ تولید می شود. از لحاظ شکل ظاهری مته برگی دارای سه نیش می باشد که یک نیش آن در وسط و دو نیش دیگر در طرفین قرار دارند. از مته برگی جهت سوراخ کاری با قطرهای مختلف استفاده می شود و دایره هایی را که برش می زند برای عبور کابل، سیم، لوله و غیره می باشد.

قیمت انواع مته

لازم به ذکر است که مته در مدل های مختلفی تولید می شود که در فروشگاه چوبینر موجود می باشند. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع مته می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

رپورتاژ آگهی /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !