دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا باید به آن توجه کنیم ؟


پیشرفت مداوم تکنولوژی، زندگی روزمره‌ی همه‌ی ما را تحت تاثیر خود قرار داده است. از کودکان گرفته تا سالمندان، همه‌ی رده‌های سنی و قشرهای گوناگون جامعه دسترسی پیوسته به اینترنت و شبکه‌های مجازی دارند.

پیشرفت مداوم تکنولوژی، زندگی روزمره‌ی همه‌ی ما را تحت تاثیر خود قرار داده است. از کودکان گرفته تا سالمندان، همه‌ی رده‌های سنی و قشرهای گوناگون جامعه دسترسی پیوسته به اینترنت و شبکه‌های مجازی دارند. در گذشته‌ای نه‌چندان دور، برای خرید محصول یا درخواست خدمات از شرکت‌ها و موسسه‌ها، باید زمان زیادی صرف مراجعه‌ی حضوری می‌کردیم. کاری که این روزها با چند کلیک می‌توان انجام داد. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توان در اینترنت پیدا کرد. به علاوه، اعتماد و علاقه‌ی مردم به استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و اینترنت برای تهیه‌ی نیازمندی‌هایشان بیشتر و بیشتر می‌شود. در چنین زمانی، حتی سنتی‌ترین کسب‌وکارها هم برای عقب نماندن از قافله، یکی یکی به دیجیتال مارکتینگ روی می‌آورند.

مزیت‌های تبلیغات در اینترنت

اگر به روش‌های گوناگون بازاریابی نگاهی سریع بیندازیم، درمی‌یابیم که مزایای تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی با اختلاف بیشتر از بقیه است. روش‌های قدیمی مانند دیوار نوشته‌های تبلیغاتی، پخش تراکت، بازاریابی تلفنی و امثال این‌ها با وجود پرهزینه بودن، تاثیر اندکی دارند. اجازه دهید برای شفاف‌سازی بهتر، به بعضی مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم:

1. تعداد بیشتر مخاطب:

تبلیغات در اینترنت فقط به دست عده‌ی محدودی نمی‌رسد و تعداد بالقوه‌ی مشتریان در این نوع بازاریابی، زیاد است. چه از سایت‌ها استفاده کنید و چه از شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن‌های گوناگون، عده‌ی مخاطبین شما بیشتر از روش‌های سنتی است. تنوع افرادی که با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند هم می‌تواند به فروش بالاتر کمک کند.

2. پوشش گسترده:

بازاریابی دیجیتال، مشتریانی از اقلیم‌های گوناگون را جذب کرده و به مطرح شدن برند شما کمک شایانی می‌کند. محدودیت‌های جغرافیایی در دیجیتال مارکتینگ از بین می‌روند و این یعنی شناخته‌شدن در ابعاد وسیع و فروش و درآمد بیشتر.

3. مشتری‌محور بودن بازاریابی دیجیتال:

تحلیل داده‌های به دست آمده از تبلیغات اینترنتی آسان است و به شما کمک می‌کند مخاطبان هدف خود را بشناسید و مطابق با خواست و سلیقه‌ی آن‌ها، تبلیغات و خدمات خود را بهبود دهید. هر قدر بیشتر روی دیجیتال مارکتینگ سرمایه‌گذاری کنید و برای آن وقت صرف کنید، راحت‌تر می‌توانید مشتریان جدید پیدا کنید.

4. موثر بودن برای همه‌ی کسب‌وکارها:

فرقی نمی‌کند سوپرمارکت محلی داشته باشید یا شرکت بازرگانی بین‌المللی. مشتریان شما مثل همه‌ی مردم، از اینترنت استفاده‌ی روزمره می‌کنند و دیجیتال مارکتینگ می‌تواند رونق اساسی‌ای به کسب‌وکارتان بدهد.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا باید به آن توجه کنیم ؟

ابزار‌ها و روش‌های دیجیتال مارکتینگ

1. وب‌سایت‌‌ها

اصلی‌ترین روش و پایه‌ی دیجیتال مارکتینگ، استفاده‌ از وب‌سایت‌ اینترنتی است. یک وب‌سایت کامل و پرمحتوا، می‌تواند علاوه بر جذب مخاطب، اعتمادسازی کند. مردم تمایل بیشتری برای اعتماد کردن به محتوای یک وب‌سایت در مقایسه با صفحات شبکه‌های مجازی دارند. حتی اگر بیشترین سرمایه‌گذاری را روی صفحه‌ی اینستاگرام، کانال تلگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی کرده‌اید، بهتر است یک وب‌سایت قوی هم در کنارش داشته باشید. علاوه بر این‌که این وب‌سایت به خودی خود، نوعی تبلیغ برایتان به حساب می‌آید، می‌توانید لینک آن را در رپورتاژها، بنرهای تبلیغاتی و حتی تبلیغات غیردیجیتال خود استفاده کنید.

دلیل دیگر برای اهمیت وب‌سایت، قرار گرفتن در نتایج جست‌وجوهای گوگل است. گوگل منبعی ارزشمند و پرمخاطب است که از دست دادن آن می‌تواند گران تمام شود. با وجود آن‌که صفحات ایسنتاگرام در نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند، اولویت‌های پایینی دارند و فقط یک وب‌سایت مستقل می‌تواند شما را در کلمات کلیدی پرطرفدار بالا بکشاند.

بازاریابی محتوا:

محتوا، قلاب ماهی‌گیری یک کسب‌وکار در دیجیتال مارکتینگ است. قدم اول برای بازاریابی محتوا، شناخت مخاطب هدف و کلمات کلیدی‌ای است که این مخاطب درباره‌ی آن‌ها نیاز به اطلاعات و خدمات دارد. محتوای غنی باید مشتریان احتمالی را در وب‌سایت نگه دارد، مفید و کارآمد باشد و در نهایت برند شما را معرفی کند. به این شکل، خواندن یک مقاله‌ ممکن است مشتری وفاداری را وارد دایره‌ی مشتریانتان کند.

یکی از مزایای بازاریابی محتوا، نسبتاً ارزان و دائمی بودن آن است. حتی کسب‌وکارهای کوچک و نوپا هم می‌توانند با هزینه‌ی معقول، ذره ذره به محتوای سایت خود اضافه کنند و به تدریج، منبعی قوی و کامل از مقالات مرتبط با کلمات کلیدی خود داشته باشند.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا باید به آن توجه کنیم ؟

سئو:

به دست آوردن خواننده برای محتواهایی که تهیه می‌کنیم، نیازمند به کارگیری اصول و روش‌های سئو است. سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو، به طور خلاصه عبارت است از: استفاده از روش‌های بالا آوردن وب‌سایت در نتایج نمایش داده‌شده در موتورهای جست‌وجو (به طور ویژه گوگل) برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار.

اعمال تکنیک‌ها و اصول سئو، نیازمند تجربه و مهارت است. متخصصان دیجیتال مارکتینگ و سئو، روش‌های متنوع و خلاقانه‌ای را برای بهبود رتبه‌ی سایت استفاده می‌کنند که در کنار تولید محتوای قوی، می‌تواند کسب‌وکار شما را در رقابت تنگاتنگ بازار، پیشتاز کند.

2. شبکه‌های اجتماعی:

یکی از موثرترین بسترها برای تبلیغات در اینترنت، شبکه‎های اجتماعی مجازی است. استفاده از این روش، در سال‌های اخیر بر سایر روش‌ها پیشی گرفته است و همه‌روزه کسب‌وکارهای جدیدی وارد این نوع بازاریابی می‌شوند. اینستاگرام و تلگرام شاید محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران باشند. در کنار این‌ها، فضاهای دیگری مانند لینکدین، پینترست، فیسبوک، توییتر و... وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل بود.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا باید به آن توجه کنیم ؟

تبلیغ در سایر صفحات، استفاده از هشتگ‌ها، راه‌اندازی کمپین‌ها و منتشر کردن محتوای متنی و تصویری قوی، از روش‌های مورد استفاده برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی گوناگون است. پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتری باعث شده است رقابت در آن‌ها هر روز بیشتر شود. بهتر است تا دیر نشده وارد این رقابت سودمند شوید و با کمک متخصصان دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی از این طریق را آغاز کنید.

3. تبلیغات اینترنتی

تبلیغ در اینترنت به خصوص در سایت‌های پربازدید، با صرف هزینه‌ای متغیر، می‌تواند کسب‌وکار شما را در معرض توجه قرار دهد. تبلیغات کلیکی گوگل هم می‌توانند شما را در صدر نتایج جست‌وجو نمایش دهند و مشتریان احتمالی را ترغیب کنند. علاوه بر وب‌سایت‌ها و موتورهای جست‌وجو، می‌توانید از اپلیکیشن‌های پرطرفدار هم به عنوان بستری برای تبلیغات استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی، یک نوع تبلیغ اینترنتی کارساز است که به طور چشم‌گیری بر وضعیت کسب‌وکار و وب‌سایت شما تاثیر می‌گذارد. علاوه بر بالا بردن ترافیک ورودی سایت شما، رپورتاژ می‌تواند برایتان برندسازی کند. لینکی باکیفیت که در سئوی سایت هم تاثیر دارد. رپورتاژ آگهی هم برای دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارهای نوپا و هم برای کسب‌وکارهای جافتاده و رو به رشد توصیه می‌شود.

همچنین خرید رپورتاژ آگهی تسمینو را به شما پیشنهاد میدهیم که میتوانید برای خرید رپورتاژ آگهی اینجا کلیک کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا باید به آن توجه کنیم ؟

برای مشاهده دیگر روش های دیجیتال مارکتینگ میتوانید به سایت تسمینو مراجعه نمایید که مقاله جامع ای درباره دیجیتال مارکتینگ چیست در بلاگ تسمینو وجود دارد.

چگونه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در اینترنت را آغاز کنیم؟

با توجه به اثر مستقیم و چشم‌گیری که بازاریابی دیجیتال بر رونق کسب‌وکار می‌گذارد، حتماً باید آن را به افراد کاردان سپرد. متخصصانی که به صورت تیمی، با تجربه و مهارت کافی در تمامی زمینه‌های مرتبط و با استفاده از روش‌های به‌روز و خلاقانه، کار دیجیتال مارکتینگ را انجام می‌دهند.

تیم دیجیتال مارکتینگ آژآنس تبلیغاتی تسمینو، از بهترین‌‌ متخصصان بازاریابی آنلاین تشکیل شده است و با تولید محتوای قوی، بک‌لینک‌های مطابق به اصول سئو و انجام سفارش‌های رپورتاژ آگهی، برند شما را به بهترین شکل ممکن معرفی کرده و به جذب سریع مخاطب و ارتقای رتبه‌ی سایت شما در گوگل کمک می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 10 فروردین + فیلم