مناطق آزاد کیش و قشم وظیفه ملی خود را در اقتصاد ایفا کردند


مناطق آزاد کیش و قشم وظیفه ملی خود را در اقتصاد ایفا کردند

کیش- ایرنا- استاندار هرمزگان پس از افتتاح ویدئو کنفرانسی 11 پروژه‌ ملی در کیش توسط رئیس‌جمهور،‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه،‌ بر نقش مناطق آزاد کیش و قشم در پشتیبانی از اقتصاد کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا،‌ فریدون همتی با تقدیر از فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با جذب و علاقمند کردن سرمایه‌گذاران،‌ هرمزگان را به علت وجود وجود ۲ منطقه آزاد، ۵ منطقه ویژه، بندر بزرگ شهید رجایی و همچنین سواحل مکران،‌ استانی متفاوت دانست و گفت: این استان ظرفیت‌های ملی دارد و سرتاسر استان جنب وجوش و سرمایه‌گذاری و واردات و صادرات با رونق خوبی برقرار است.

وی از کیش به عنوان یک نمونه موفق در سرمایه‌گذاری یاد کرد و گفت: خوشبختانه با تعاملی که بین استان و مناطق آزاد و ویژه صورت گرفته، یک هم‌افزایی برای پشتیبانی از بخش خصوصی و تامین زیرساخت‌های لازم در استان صورت گرفته است. همچنین در کارگروه‌ رفع موانع تولید، مشکلات را پیگیری و مرتفع می‌کنیم.

همتی با اشاره به این که آمارها نشان می‌دهد بخش عظیمی از ظرفیت اشتغال این دو منطقه آزاد به جوانان استان هرمزگان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: وجود این مناطق آزاد یک فرصت طلایی برای استان است؛ در همین شرایط کرونا و تحریم، بنادر و مناطق آزاد بزرگ ترین پشتیبان کشور بودند و با سازماندهی خوب و هوشمندانه مدیران توانستند وظیفه ملی که در اقتصاد و اشتغال دارند را ایفا کنند.

استاندار هرمزگان در ادامه بر لزوم فعال بودن همه کسب و کارها با رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد وگفت: در شرایط سخت تحریم چاره ای جز اتکای توانمندی های داخلی برای نیل به جهش تولید نداریم.

همتی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص منع واردات خودرو به مناطق آزاد اظهارداشت: سازمان منطقه آزاد کیش تلاش زیادی برای حل این موضوع انجام داده است و آمادگی لازم برای نشست مشترک با معاون اول رئیس جمهور برای حصول نتیجه وجود دارد.

وی در ادامه گفت: کیش بهترین ظرفیت از نظر معافیت های گمرکی، فعالیت های دانشگاهی و بخش پزشکی، بیمارستانی و سلامتی را داراست. همچنین از نظر دانش و تیم های فن آوری و دانش بنیان و حضور دانشگاه ها در کنار اقتصاد کیش، فرصت های زیادی به‌وجود آمده است.

همتی تاکید کرد: دولت تمام توان خود را برای تامین مواد اولیه کارخانجات مناطق آزاد و نیاز های کشور را به کار گرفته است تا موانع از مسیر سرمایه‌گذارها برداشته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان