معاون فرماندار: همه تلاش مجریان برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در لنجان است


معاون فرماندار: همه تلاش مجریان برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در لنجان است

اصفهان- ایرنا- معاون فرماندار لنجان گفت: همه تلاش مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در این شهرستان است چرا که این خطه اکنون مورد توجه همه استانها قرار دارد.

محسن یونسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: همه اعضای شعب در مرحله اول انتخابات مجلس سال گذشته زحمات بسیاری را متقبل شدند اما شرایط امروز با سال گذشته بسیار خاص و متفاوت است.

وی با قدردانی از همه دست اندرکاران انتخابات در این شهرستان ادامه داد: وضعیت امروز شهرستان لنجان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

مسوول هماهنگی تدارکات و پشتیبانی انتخابات شهرستان لنجان افزود: نمایندگان فرماندار موظف به ایجاد نظم و آرامش در شعب اخذ رای هستند و باید محافظین شعبه را در محل مناسب مستقر کنند و مدیریت و راهنمایی لازم را نسبت به اعضای شعبه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش عوامل اجرایی باید بر رعایت بی طرفی کامل باشد، خاطرنشان کرد: نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای باید از بروز هر گونه مسائل خاص قومیتی و تفرقه در انتخابات جلوگیری کنند.

یونسی اضافه کرد: همه مجریان و دست اندرکاران، اعضای شعب، هیات های نظارت و بازرسی تلاش خواهند کرد با مشارکت مردم، انتخاباتی سالم و باشکوه در شهرستان لنجان برگزار کنند.

وی با اشاره به توصیه های بهداشتی و دستوالعمل های ستاد ملی کرونا اظهارداشت:همه اعضای شعب ملزم به استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متری از یکدیگر هستند و استفاده از مواد ضد عفونی کننده در شعب هستند و رای دهندگان هم باید خودکار شخصی همراه داشته و هنگام ورود از روی پد بهداشتی عبور کنند.

معاون فرماندار شهرستان لنجان گفت: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی ۲ اسفندماه ۱۳۹۸، در حوزه‌ انتخابیه لنجان شرکت کرده و رای دادند می‌توانند در دور دوم در این حوزه رای دهند، همچنین افرادی که در انتخابات اسفندماه سال گذشته، در هیچ یک از حوزه‌های انتخابی شرکت نکردند هم می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

یونسی همچنین برگزاری شایسته انتخابات مجلس را زمینه ای برای انتخابات با شکوه سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری ذکر کرد.

دومین مرحله یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم روز بیست و یکم شهریور سال جاری برگزار می‌شود.

انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه ۹۸ برگزار شد که هیچ‌کدام از داوطلبان در لنجان و سمیرم از توابع استان اصفهان ۲۰ درصد رای مردم را کسب نکردند.

تبلیغات این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و تعداد محدود نامزدهای انتخاباتی از سیزدهم شهریور آغاز شد و تا ساعت هشت صبح روز بیستم شهریور ادامه خواهد داشت.

دومین دور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان در ۹ استان برای ۱۱ حوزه انتخابیه شامل ۲۴ شهرستان برگزار می‌شود. انتخابات این دوره از خانه ملت در حوزه‌های انتخابیه لنجان، بیجار، دهلران، سمیرم، کرج، اسلام‌آباد غرب، کردکوی، کرمانشاه، اهواز، میانه و زنجان به دور دوم کشیده شد.

در این دوره ۲۲ نفر از نامزدهای انتخابات در کشور برای ورود به مجلس یازدهم رقابت خواهند کرد.

استان اصفهان ۱۵ حوزه انتخابیه و در مجلس شورای اسلامی ۲۰ نماینده دارد.

در حوزه انتخابیه لنجان، علی یوسف‌پور (۹۵۲۱ رای) و حسین رجایی ریزی (۸۶۳۸ رای) به مرحله دوم راه پیدا کردند؛ همچنین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سمیرم به‌دلیل اینکه هیچ‌کدام از داوطلبان مجلس یازدهم ۲۰ درصد رای مردم را کسب نکردند انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

شهرستان لنجان با ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی