رونمایی از زیردریایی بومی فاتح در رزمایش ذوالفقار ارتش


رونمایی از زیردریایی بومی فاتح در رزمایش ذوالفقار ارتش

امیر دریادار سیاری: نخستین بار در رزمایش ذوالفقار از زیردریایی بومی فاتح نیروی دریایی ارتش رونمایی خواهد شد.

رونمایی از زیردریایی بومی فاتح در رزمایش ذوالفقار ارتشبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در گفتگوی تلفنی با رادیو گفتگو با اشاره به آغاز رزمایش سه روزه ذوالفقار ارتش در منطقه شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی، گفت: این رزمایش مشترک بین نیروی دریایی، نیروی پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی زمینی برگزار می‌شود و این نیروها، بخشی از توانمندی خودشان را در این رزمایش ارائه خواهند داد.
وی اشاره کرد: مرحله اصلی رزمایش از روز پنجشنبه برگزار می‌شود و مراحل مقدماتی و آمادگی چند روز قبل انجام شده است. این رزمایش سه مرحله داشته است که مرحله آمادگی را پشت سر گذاشتیم، سپس وارد مرحله تاکتیکی می‌شویم و در انتها نمایش قدرت داریم که پرتاب انواع موشک‌های سطح به سطح، ساحل به دریا، هوا به سطح و انواع اژدر‌ها از زیر دریایی و همچنین پرواز‌های پهپاد‌ها صورت می‌گیرد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی از رونمایی از تجهیزات جدید ارتش در این رزمایش خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین بار، در این رزمایش از زیردریایی بومی فاتح نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد شد. همچنین در این رزمایش انواع پهپادها، موشک‌ها و تجهیزات عملیات جنگال برای نخستین بار رونمایی می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: در این رزمایش تاکتیک‌های جدیدی توسط ارتش متناسب با نیاز روز و بر اساس شیوه‌های نوین جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نظر خلاقیت، شاهد ارتقاء در حوزه عملکرد هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران