با جدیدترین تغییرات و امکانات شبکه شاد آشنا شوید


با جدیدترین تغییرات و امکانات شبکه شاد آشنا شوید

گجت نیوز امکانات شبکه شاد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با ویژگی‌های نسخه جدید شبکه شاد آشنا خواهیم شد. همزمان با آغاز سال تحصیلی شبکه شاد نیز با تغییرات متعدد بیش از پیش به یک پلتفرم آموزشی تبدیل شده است و اکنون دانش آموزان و معلمان از امکانات بسیار خوبی... نوشته با جدیدترین تغییرات و امکانات شبکه شاد آشنا شوید...

امکانات شبکه شاد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با ویژگی‌های نسخه جدید شبکه شاد آشنا خواهیم شد.

همزمان با آغاز سال تحصیلی شبکه شاد نیز با تغییرات متعدد بیش از پیش به یک پلتفرم آموزشی تبدیل شده است و اکنون دانش آموزان و معلمان از امکانات بسیار خوبی بهره‌مند خواهند شد. در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون کاربر بدون هیچ مشکلی توانستند نسخه جدید شبکه شاد را نصب کنند و طی روزهای آینده سایر دانش آموزان و معلمان نیز می‌توانند نسخه جدید این پلتفرم آموزشی را به همراه تغییرات و امکانات جدید روی دستگاه هوشمند خود نصب کنند.

آشنایی با تغییرات و امکانات شبکه شاد

زیباسازی و بازطراحی رابط کاربری

از آنجایی که کاربران شبکه شاد از لحاظ سنی گستردگی دارند، در نسخه جدید این شبکه بر اساس مطالعه روانشناسی و استفاده از نظرات کارشناسان، گرافیک و فناوری اطلاعات رابط کاربری و تجربه کاربری جدیدی برای کاربران در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جذابیت‌های بصری رنگی و کاراکتر اشاره کرد.

احراز هویت و اعطای نقش به کاربران

در این پلتفرم آموزشی سه گروه کاربری مدیر، معلم و دانش‌آموز وجود دارد که طبق شماره‌های ثبت شده احراز هویت خواهند شد. از این رو طبق یکی از نقش‌ها می‌توان برای همان نقش فیچرهای مناسب را در نظر گرفت؛ مثلا پس از این که مدیر مدرسه به سامانه وارد شود و احراز هویت صورت بگیرد، کلاس‌های مدرسه به صورت اتوماتیک تعریف خواهند شد و به ساخت گروه‌های کلاسی نیازی نخواهد بود.

حضور و غیاب هوشمند

در این پلتفرم معلمان قادر خواهند بود برنامه هفتگی کلاسی تعیین کنند و با مراجعه به لیست کلاس‌ها از وضعیت حضور هر یک از دانش‌آموزان مطلع شوند؛ همچنین در کلاس آنلاین به شکل خودکار هر ۷ دقیقه حضور دانش‌آموزان ثبت می‌شود و به معلم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارتباط زنده یک طرفه

یکی از امکانات شبکه شاد ارتباط زنده یک طرفه است؛ یعنی با تعریف سرویس ارتباط زنده یکطرفه هر فردی که عضو گروه باشد قادر خواهد بود با انتخاب گزینه پخش زنده برای افراد آن گروه ارتباط لایو یک طرفه ایجاد کند و پخش زنده تا ۲۴ ساعت قابل دانلود خواهد بود.

پخش زنده کلاسی ارتباط زنده دوطرفه

علاوه بر ارائه سرویس یکطرفه، توسعه سرویس ارتباط زنده دوطرفه با هدف برگزاری جلسه‌های آنلاین مدیران، برگزاری جلسه‌های اولیا و مربیان و کلاس‌های تعاملی فراهم شده است. معلمان در کلاس آنلاین قادر خواهند بود با انتخاب پخش زنده دوطرفه کلاس‌های آنلاین تعاملی با هدف پرسش و پاسخ دانش‌آموزان برگزار کنند.

تماس دوسویه

تماس دو سویه به عنوان یکی از امکانات شبکه شاد به صورت رایگان ارائه خواهد شد و برای برگزاری آزمون‌های شفاهی و پرسش و پاسخ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تماس تصویری

برای انجام آزمون شفاهی که به دیدن تصویر دانش‌آموز نیاز است یا برای ارتباط مدیر و معلمان می‌توان از این ویژگی استفاده کرد.

تکالیف دانش آموزان

با هدف پیشرفت دانش آموز، این ویژگی به معلم کمک خواهد کرد تا از وضعیت یادگیری دانش‌آموز و نقاط ضعف و قوت او در دروس آگاهی پیدا کند. سرویس تکلیف برای معلم سه بخش تکالیف در جریان، تکالیف به پایان رسیده و ثبت تکلیف جدید را شامل می‌شود.

آزمون ساز

در نسخه جدید شبکه شاد، سامانه آنلاین آزمون ساز با هدف ارائه سرویس‌های جامع تعریف آزمون برای معلمان و دریافت آن برای دانش‌آموزان ارتقا پیدا کرده است. به واسطه آزمون ساز می‌توان آزمون‌های تشریحی و تستی را برگزار کرد. هدف برگزاری آزمون به شکل آنلاین برای سنجش دانش و یادگیری دانش آموز است.

به کمک این قابلیت معلمان می‌توانند سوالات را به شکل نگارش متن یا آپلود فایل ایجاد کنند؛ معلم با درج مشخصات آزمون شامل نام درس، نام یا شماره آزمون، تاریخ، ساعت شروع و پایان، مدت زمان آزمون، تعداد سوالات، بارم کلی و بارم هر سوال می‌تواند آزمون مخصوص خود را ایجاد کند. هر دانش آموز بعد از تکمیل آزمون با کلیک روی دکمه پایان یک اعلان برای معلم ارسال خواهد کرد.

پروفایل دانش آموز کارپوشه

پروفایل دانش آموز کارپوشه در واقع مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی را شامل می‌شود که یک فرد طی مدت مشخص به انجام می‌رساند. کارپوشه ابزار کلیدی برای ارزشیابی و معیاری برای شناسایی میزان تلاش، پیشرفت و موفقیت دانش‌آموزان محسوب می‌شود؛ آنها با دریافت امتیاز از خدمت ارائه شده، یک امتیاز کلی کارپوشه دریافت خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟