بیانیه 5 هزار حقوقدان در محکومیت بازنشر کاریکاتورهای اهانت آمیز


بیانیه 5 هزار حقوقدان در محکومیت بازنشر کاریکاتورهای اهانت آمیز

پنج هزار حقوقدان انقلابی سازمان بسیج حقوق دانان بیانیه‌ای در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت بر پبامبر عظیم الشأن اسلام صادر کردند. به... ادامه مطلب نوشته بیانیه 5 هزار حقوقدان در محکومیت بازنشر کاریکاتورهای اهانت آمیز اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

پنج هزار حقوقدان انقلابی سازمان بسیج حقوق دانان بیانیه‌ای در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت بر پبامبر عظیم الشأن اسلام صادر کردند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا از سازمان بسیج حقوقدانان ، در متن این بیانیه آمده است: اقدام موهن نشریه فرانسوی “شارلی ابدو” در باز نشر کاریکاتورهای اهانت ‌آمیز نسبت به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله وسلم، و توهین به ارزش‌های والای اسلامی و عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان، قلب موحدان عالم را جریحه‌دار کرد و بار دیگر جلوه دیگری از لیبرال دموکراسی، مدرنیته و جاهلیت مدرن را به رخ جهانیان کشید.

این بیانیه می افزاید: این اقدام موهن نتیجه همان مدرنیته انسان مداری است که ارزش‌ها و کرامت انسانی را به سخره گرفته، موهبت الهی آزادی را در بند کژفهمی‌های خود به اسارت کشیده و ولنگاری را به جای هنر آزادی‌بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده است.

در بیانیه پنج هزار حقوقدان تصریح شده است:

این اهانت به الگوی خوبی ها و مهربانی ها، نتیجه همان لیبرال دموکراسی است که یک روز به بهانه آزادی، فعالیت گروه‌های تروریستی و کشتار زنان و کودکان در یمن، عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان و… را آزاد و حمایت و پشتیبانی از آنها را توجیه می‌کند، روز دیگر توهین به ادیان الهی و ارزش های والای انسانی و مقدسات صدها میلیون انسان را توجیه و حتی ترویج و تشویق می‌کند .

این بیانیه ادامه می دهد:

این حرکت رذیلانه و موهن توهین به پیامبر گرامی اسلام گرچه به ظاهر توسط رسانه ای فرانسوی و توسط جمعی از جاهلان حقیر و بداندیش واقع شده است، اما در اصل، نشان ازاتخاذ راهبرد اسلام هراسی و پشت پرده‌های پیچیده و کینه‌توزانه‌ دارد که خصمانه علیه مقدسات اسلامی کار می‌کند و رفتار ابلهانۀ رئیس جمهوری فرانسه که به بهانۀ دفاع از آزادی بیان و عقیده، آن را تایید کرده، سندی بر آن راهبرد است.

در این بیانیه آمده است: سیاست کینه توزانه و خصمانه اسلام‌ستیزی که توسط صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی هدایت می‌شود، به یقین با طراحی عوامل خودفروخته رسانه ای و در اندیشکده ها و سازمان‌های صهیونیستی آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی طرح‌ریزی‌شده و برای اجرا به مزدوران جنایتکار که در لباس روشنفکری یا رسانه ای و با اسم برخورداری از آزادی بیان در دنیای دروغین و متمدن غربی، جولان می دهند، به اجرا گذارده می شود.

این بیانیه یادآور می شود:

اقدام ننگین نشریه فرانسوی مصداق بارز تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مواد ۱ و ۱۸ اعلامیه حقوق بشر و نیز نقض بخش نخست از بند سوم ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که مطابق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه هم جرم به شمار می‌آید.

در این بیانیه حقوق دانان بسیجی و انقلابی ضمن محکومیت این اقدام موهن اعلام می دارند:اقدام موهن نشریه فرانسوی “شارلی ابدو” در باز نشر کاریکاتورهای اهانت ‌آمیز نسبت به ساحت پیامبراعظم، ناشی از آزادی بیان و عقیده نیست بلکه انعکاس کینه نسبت به اسلام و مسلمانان است. این نوع اقدامات مذبوحانه که در تاریخ غرب کم نیست باعث تضعیف آرمان‌های جامعه جهانی برای همزیستی مسالمت‌آمیز و رخنه تفرقه میان ادیان الهی می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را که حاضر به محکوم کردن اقدام شارلی ابدو نشد و آن را از مصادیق آزادی بیان دانست، به شدت محکوم می‌کنیم و آن را اظهاراتی وقیحانه و کینه‌توزانه می‌دانیم .توهین به پیامبران، خودِ تروریسم است و توهین به دین، مقدسات و پیامبران، جنایت علیه بشریت است.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است:

آزادی مطبوعات و اندیشه با تحریک به نفرت پراکنی و خشونت و اهانت به ادیان حاصل نمی‌شود، اما نشریه فرانسوی شارلی ابدو به بازنشر کاریکاتورهای موهن به حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم عادت کرده است. این نشریه در سال ۲۰۰۶ میلادی پس از آنکه نشریه دانمارکی یولاندس بوستن، کاریکاتور موهنی علیه پیامبر گرامی اسلامی منتشر کرد ۱۲ کاریکاتور موهن علیه پیامبر گرامی اسلام منتشر کرد. بنابراین انتشار هرگونه کاریکاتور، خبر، تصویر، یادداشت از طریق هرگونه رسانه‌ای در جهان علیه دین حنیف اسلام یا پیامبر(ص) یا پیامبران دیگر محکوم بوده و بایستی آمرین، مباشرین و عوامل آن در دادگاههای صالحه محاکه شوند.

این بیانیه می افزاید: اقدام مطبوعات غربی در بازنشر کاریکاتورهای موهن به اسلام و مسلمانان یک گام تحریک کننده احساسات مسلمانان در سراسر جهان و تغذیه کننده فرهنگ نفرت پراکنی و خشونت است بر این اساس همه مسلمانان، مبلغان، علما وطرفداران صیانت از کرامت و ارزش های انسانی را، به محکوم کردن عاملان توهین به پیامبر اسلام (ص) فرامی‌خوانیم و درباره افتادن در باتلاق فتنه‌ها،هشدار می دهیم.

در این بیانیه آمده است:

بشریت در این روزهای سخت به دلیل بحران کرونا به تلاش بیشتری برای همبستگی و احترام به تنوع فرهنگی و دینی و تقویت مذاکره در تمام سطوح نیاز دارد نه اقدامات و اظهارات کینه‌توزانه‌ای که انزجار، نژادپرستی و تبعیض و اسلام ستیزی را ایجاد می‌کند بنابراین از سازمان‌های بین المللی مدعی حفظ حقوق بشرکه ادعای حمایت از حقوق بشر و مقابله با نفرت‌پراکنی و تروریسم را دارند، می‌خواهیم که به مسوولیت‌ های خود در این زمینه عمل کند.

در ادامه این بیانیه می افزاید: آمریکا و صهیونیسم بین الملل و پادو های حقیر آنها در فرانسه بدانند اگر در مقابل دین ما بایستند در مقابل تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد و منافع آنها را در هر کجای جهان به خطر خواهیم انداخت.

امضاکنندگان این بیانیه تصریح می کنند:

ما حقوقدانان انقلابی امت اسلام ضمن ابراز تاسف و انزجار شدید و اعلام محکومیت توهین به مقدسات اسلامی، آمریکا، صهیونیسم بین الملل، حکومت و مقام های فرانسه را آمر و عامل و مسئول اصلی این اقدام مجرمانه و شیطانی و ناقض حقوق بین الملل دانسته و نشریه فرانسوی شارلی ابدو را تنها یک پادو و مامور حقیر و مزدور صهیونیسم اعلام می کنیم و هر کدام را به فراخور مباشرت و تسبیب شایسته مجازات انقلابی در مکان و زمان مناسب خود می دانیم.

این بیانیه می افزاید:

دشمنان می دانند و بدانند که یقینا فرزندان پاکباخته امت اسلامی در گوشه گوشه جهان، با اقتدا به سرور و سالار شهیدان کربلا، در مقابل اسلام ستیزان و هتاکان به پیامبر اعظم مسلمانان با تمام قدرت خواهد ایستاد و با فریاد « هیهات منا الذله» و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن و در دسترس، چون صاعقه ای بر سر آنان یورش آورده و انتقام توهین به مقدسات اسلامی را از عوامل صهیونیسم بین الملل خواهند گرفت. هرجند از سازمان های بین المللی مدعی حقوق و انسانیت که آلت دست محافل زرسالار صهیونیستی هستند هیچ اقدام حقوقی و مناسبی انتظار نمی رود با وجود این، با آنها اتمام حجت کرده و اعلام می کنیم برای اینکه بیش از این آبروی نداشته خود را از بین نبرند به خود آیند و با اعلام انزجار و محکومیت عوامل این جنایت، از جریحه دار شدن بیش از پیش احساسات چند میلیارد مسلمان جلوگیری نمایند و نگذارند شعله های خشم مقدس آنان بیش از این بر افروخته شود.

در این بیانیه خطاب به نهادهای حقوقی بین المللی اسلامی و اندیشمندان جهان اسلام، آمده است: بطور مستقل و استوار علیه این جنایت فاجعه آمیز موضع گیری کنید و صهیونیسم متبلور در اقدام رژیم فرانسه را با قطع روابط اقتصادی و سیاسی و اخراج سفرای آن محکوم سازید. این کمترین انتظاری است که میرود تا امت اسلامی باور کنند این سازمان ها، مقامات و شخصیت ها با محافل صهیونیستی و سردمداران یهودی صفت و مزدور صهیونسم پیوند وابستگی و مزدوری ندارند.

در این بیانیه تصریح شده است:

در پایان از مسئولان محترم مسئول در قوای سه گانه بویژه دستگاه دیپلماسی میخواهیم تا برای صیانت از ارزش های والای اسلامی چند میلیارد مسلمان، ضمن برخورد قاطع و جدی با آمران، عاملان، مباشران و مسببان این اقدام مجرمانه بین المللی؛ تحویل آنها به محکمه را از دولت فرانسه پیگیری و مطالبه کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است:

اقدام موهن نشریه فرانسوی “شارلی ابدو” در باز نشر کاریکاتورهای اهانت ‌آمیز نسبت به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله وسلم، وتوهین به ارزش‌های والای اسلامی و عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان، قلب موحدان عالم را جریحه‌دار کرد و بار دیگر جلوه دیگری از لیبرال دموکراسی، مدرنیته و جاهلیت مدرن را به رخ جهانیان کشید. این اقدام موهن نتیجه همان مدرنیته انسان مداری است که ارزش‌ها و کرامت انسانی را به سخره گرفته، موهبت الهی آزادی را در بند کژفهمی‌های خود به اسارت کشیده و ولنگاری را به جای هنر آزادی‌بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده است.

این بیانیه می افزاید:

این اهانت به الگوی خوبی ها و مهربانی ها، نتیجه همان لیبرال دموکراسی است که یک روز به بهانه آزادی، فعالیت گروه‌های تروریستی و کشتار زنان و کودکان در یمن، عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان و… را آزاد و حمایت و پشتیبانی از آنها را توجیه می‌کند، روز دیگر توهین به ادیان الهی و ارزش های والای انسانی و مقدسات صدها میلیون انسان را توجیه و حتی ترویج و تشویق می‌کند .

همچنین یادآور شده است:

این حرکت رذیلانه و موهن توهین به پیامبر گرامی اسلام گرچه به ظاهر توسط رسانه ای فرانسوی و توسط جمعی از جاهلان حقیر و بداندیش واقع شده است، اما در اصل، نشان ازاتخاذ راهبرد اسلام هراسی و پشت پرده‌های پیچیده و کینه‌توزانه‌ دارد که خصمانه علیه مقدسات اسلامی کار می‌کند و رفتار ابلهانه ی رئیس جمهوری فرانسه که به بهانۀ دفاع از آزادی بیان و عقیده، آن را تایید کرده سندی بر آن راهبرد است.

در این بیانیه آمده است:

سیاست کینه توزانه و خصمانه اسلام‌ستیزی که توسط صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی هدایت می‌شود، به یقین با طراحی عوامل خودفروخته رسانه ای و در اندیشکده ها و سازمان‌های صهیونیستی آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی طرح‌ریزی‌شده و برای اجرا به مزدوران جنایتکار که در لباس روشنفکری یا رسانه ای و با اسم برخورداری از آزادی بیان در دنیای دروغین و متمدن غربی، جولان می دهند، به اجرا گذارده می شود.

همچنین تصریح شده است:

اقدام ننگین نشریه فرانسوی مصداق بارز تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مواد ۱ و ۱۸ اعلامیه حقوق بشر و نیز نقض بخش نخست از بند سوم ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که مطابق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه هم جرم به شمار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن