از دست رفتن مقبولیت پلیس انگلیس درمیان اقلیت‌ها


از دست رفتن مقبولیت پلیس انگلیس درمیان اقلیت‌ها

فرماندهان پلیس انگلیس می‌گویند اقلیت‌ها در این کشور معتقدند نیرو‌های پلیس علیه این گروه از مردم، سو گیری دارند و بنابراین پلیس مقبولیت خود را در میان اقلیت‌ها از دست می‌دهد.

از دست رفتن مقبولیت پلیس انگلیس درمیان اقلیت‌هابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن، رئیس انجمن فرماندهان ارشد پلیس در انگلیس گفته است "حالت اضطراری ملی بعدی در این کشور، نوعی ناهمگونی و ناتوانی در وحدت عمومی است.
پاول گریفیثس (Paul Griffiths)، در نشست سالانه فرماندهان ارشد پلیس انگلیس که در فضای مجازی برگزار شد افزود:" نیروی پلیس، نماینده نسبی مردم این جامعه نیست و زمانی که بحث خدمات پلیس در میان اقلیت هاست، مقبولیت ما کم می‌شود. "
روزنامه گاردین در این باره نوشت: درگیری میان تظاهر کنندگان هوادار حقوق سیاه پوستان و تبعیض در ایست و بازرسی افراد و چگونگی کاربرد زور در نیرو‌های پلیس، مقبولیت نیرو‌های پلیس را در میان اقلیت‌ها کم کرده و این موضوع اکنون به موضوعی جدی در کشور مبدل شده است.
گاردین افزود: رئیس انجمن فرماندهان ارشد پلیس در انگلیس عنوان کرده است در پی مرگ تکان دهنده جورج فلوید در آمریکا، ما به عنوان افراد شخصی و نیز اعضای نیروی پلیس، در کنار تظاهر کنندگان علیه این رویداد ایستادیم و ابراز خشم ما آشکار بود و همزمان، ما در نظامی قرار داریم که از جایی است که باید باشد و در فهم، نمایندگی و خدمت به اقلیت‌ها که بخشی از این جامعه اند، ده‌ها سال عقب‌تر است.
وی ادامه داد:" این روند نمی‌تواند ادامه یابد و دورانی که فقط درباره آن سخنرانی می‌شد، گذشته است. "
روزنامه گاردین نوشت قرار است ۲۰ هزار نفر به شمار نیروی پلیس انگلیس افزوده شود و پاول گریفیثس توصیه کرده است از این فرصت که در هر نسل، یک بار روی می‌دهد باید استفاده کرد تا مانع شورش‌های اجتماعی شد.
وی بیان کرد: اکنون زمان تغییر در نیروی پلیس انگلیس است وگرنه در ۴۰ سال آینده، برقراری امنیت در کشور به بحران مبدل خواهد شد.
به گفته رئیس انجمن فرماندهان ارشد پلیس در انگلیس باید هر چه زودتر به باز طراحی نیروی پلیس پرداخت، زیرا هنوز شمار نیرو‌های غیر سفیدپوست در پلیس، بسیار اندک است.
گاردین نوشت: فیل کاین (Phil Cain)، از دیگر اعضای انجمن فرماندهان ارشد پلیس در انگلیس نیز در نشست سالانه این انجمن در فضای مجازی خاطر نشان کرد: نتیجه نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد اکثریت قابل توجه اقلیت‌ها در انگلیس، به ویژه سیاه پوستان، معتقدند نیرو‌های پلیس این کشور، علیه اقلیت‌ها سوء گیری دارند و تبعیض روا می‌دارند.
وی اضافه کرد: این آمار برای نیروی پلیس در عصر حاضر، غمگین کننده است.
روزنامه گاردین نوشت: پلیس انگلیس سال‌ها منکر وجود مشکلات نژادی جدی در میان نیرو‌های خود بود و فرماندهان پلیس مدت‌ها مدعی بودند که بهبودی‌های فراوان در رفع نژادپرستی نهادینه شده در این نیرو، به دست آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل