استخدام معتادان و زندانیان در صنعت روغن پالم مالزی


استخدام معتادان و زندانیان در صنعت روغن پالم مالزی

شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز‌ها موجب شده است مالزی با کمبود کارگر در صنعت تولید روغن پالم مواجه شود و به استخدام معتادان و زندانیان روی بیاورد.

استخدام معتادان و زندانیان در صنعت روغن پالم مالزیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت‌های تولید کننده روغن پالم [نخل]در مالزی به منظور رفع کمبود شدید کارگران خارجی که در پی شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز ایجاد شده است، به دنبال استخدام معتادان در حال بهبودی و زندانیان هستند.
کشاورزان در این کشور که دومین تولید کننده بزرگ روغن پالم در جهان است در ماه‌های اخیر در اقدامی نادر مبادرت به استخدام کارگران محلی کردند، اما استقبال چندانی از آن نشد.
گروه صنعتی انجمن روغن پالم مالزی روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما حتی برای استخدام افراد محلی به اداره توسعه بومیان، انجمن پیشگیری از مواد مخدر مالزی و همچنین اداره زندان‌ها رفتیم. "
نقیب وهاد، مدیر اجرایی این گروه صنعتی به رویترز گفت: برخی از این شرکت‌ها در حال مذاکره با انجمن پیشگیری از مواد مخدر مالزی برای استخدام معتادان در حال بهبودی در توانبخشی‌ها هستند.
محدویت‌های رفت و آمد و سفر به علت شیوع ویروس کرونا موجب شده است که این کشور در جنوب شرقی آسیا با کمبود ۳۷ هزار کارگر یعنی تقریبا ۱۰ درصد از نیروی کار خود مواجه شود.
مهاجران از اندونزی و بنگلادش تقریبا ۸۵ درصد از کار در این صنعت را تشکیل می‌دهند، کار‌هایی که مردم محلی به علت کثیف، خطرناک و دشوار بودنشان، از انجام آن‌ها خودداری می‌کنند.
انجمن روغن پالم مالزی تخمین زده است که این صنعت به علت کمبود کارگر حدود ۳۰ درصد از تولید خود را از دست خواهد داد و در نتیجه تولید روغن پالم خام در این کشور از ۱۹/۹ میلیون تن تولید سال گذشته بسیار کمتر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟