ادعای نوبخت: دولت امسال 8500 میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داده است


معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت برای سال 99، مبلغ 8 هزار و 500 میلیارد تومان برای مترو به شهرداری های سراسر کشور اختصاص داده است و سهم تهران متناسب با برنامه ای است که شهرداری خواهد آورد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای نوبخت: دولت امسال 8500 میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داده است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت برای سال ۹۹، مبلغ ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مترو به شهرداری های سراسر کشور اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا؛ «محمدباقر نوبخت» در مراسم کلنگ زنی خط ۱۰ مترو تهران با اشاره به دلیل حضور خود در این آیین گفت: تکمیل توسعه خط هفت مترو و آغاز خط ۱۰ با طول ۴۳ کیلومتری، می ارزید که از سوی دولت برای تشکر از اینکه به مردم خوب و بزرگ تهران خدمت ارایه می شود، کسی حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: حضور من به عنوان عامل مشارکت در فعالیت قطار شهری تهران و مترو هست.

نوبخت افزود: دولت خود را موظف می داند برای رفاه حال مردم شهرها به ویژه در حمل و نقل برون شهری از طریق ریل و خطوط مترو مشارکت داشته باشد.

وی گفت: خاطرم هست که سال گذشته درخواست این بود که ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت از طریق اوراق مشارکت، تسهیل صورت گیرد که با همه مشکلاتی که دولت از نظر مالی داشت به تعهد خود عمل کرده ایم.

وی افزود: اعلام کردیم که از محل تبصره ۱۸ هم آمادگی داریم که شهرداری تهران برخوردار شود، سهم خود را عمل کردیم وباز هم آمادگی داریم.

نوبخت با بیان اینکه دلسوزی و دغدغه رییس شورا را برای خدمت بیشتر مردم تحسین می کنم، گفت: با استعاره از مولانا باید بگویم، «چون که گل رفت و گلستان شد خراب بوی گل را از که جوییم از گلاب».

وی خطاب به محسن هاشمی ادامه داد: هر چند نماد سازندگی کشور حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمع ما رفتند اما آرمان، اراده و نگاه بلند وی، به توسعه کشور هست و خوشحالم که شما این مسیر را ادامه می دهید و ما باید این مسیر را دنبال کنیم.

نوبخت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وظیفه دولت فقط تهران به عنوان مرکز تردد نیست، اظهارداشت: در شهرهای دیگر مثل تبریز، مشهد، شیراز و اصفهان و البرز هم مشارکت را ادامه می دهیم و تا آخرین ریال تعهد خود را تا کنون انجام دادیم و باز هم انجام می دهیم.

معاون رییس جمهوری افزود: برای سال ۹۹ مبلغ ۸۵۰۰ میلیارد تومان دولت برای مترو به شهرداری ها اختصاص داده و سهم تهران متناسب با برنامه ای است که شهرداری خواهد آورد.

نوبخت در ادامه با اشاره به بازدید از مترو تبریز گفت: وقتی تبریز را بازدید می کردم، احساس می کردم شهری دیگری زیر تبریز قرار دارد و سایر استانها هم به همین وضع است.

وی افزود: دولت آقای روحانی به عنوان دولت ریل نامیده شد، این نامی نیست که دولت انتخاب کرده باشد بلکه این می تواند صفتی باشد برای دولت.

نوبخت در ادامه تاکید کرد: باید بگویم دولت مرکز استان همدان، و کرمانشاه، مرکز آذربایجان غربی و سپس رشت را به شبکه سراسری وصل کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در حوزه حمل و نقل ریلی گفت: بین میانه تا بستان آباد ۱۳۲ کیلومتر دوخطه شد و اکنون بستان آباد به تبریز و قزوین به زنجان و امسال کردستان هم به شبکه سراسری وصل می شود.

نوبخت افزود: مثلث کردشگری اصفهان، شیراز و یزد، هم از مسیر خط اقلید به یزد کامل می شود.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ کیلومتر را تا پایان دولت اجرا می شود، افزود: با ریل گذاری از چابهار به خاش، چابهار به عنوان بندر اقیانوسی غیر تحریمی به زاهدان وصل می شود.

وی گفت: این اقدامات گوشه ای از دولت ریلی است و حداقل ۱۹۰۰ کیلومتر انجام شده که فقط ۲۰ درصد حمل و نقل ریلی را امسال تحویل می دهیم.

نوبخت افزود: افتخار خود را خدمتگزاری به مردم می دانیم، همه نیک می دانید که در عرصه تحریم هستیم اما تحریم را به تمسخر گرفته ایم و امیدوارم به سمت سازندگی پیش رویم.

وی ادامه داد: برای اعتبار در خط هفت و ده اعلام کنید تا از ۸۵۰۰ میلیارد تومان، با اولویت دو پروژه شما تخصیص می دهیم.

نوبخت درباره فعالیت کارخانه واگن سازی هم افزود: برای واگن سازی هم اگر سفارشی باید بدهیم آمادگی داریم که در راستای جهش تولید، از همه ظرفیت دولت استفاده کنیم.

عملیات ساخت خط ۱۰ مترو و توسعه شمالی خط ٧ مترو پایتخت عصر امروز سه شنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، پیروز حناچی شهردار و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، احداث خط ۱۰ مترو به ۳ فاز تقسیم بندی می‌شود که فاز یک آن با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء اجرایی خواهد شد.

براساس این گزارش، خط ۱۰ مترو بطول ۴۳ کیلومتر و ۳۵ ایستگاه در شرقی‌ترین نقطه از مترو تهران (قنات کوثر) آغاز شده و در مسیر غربی‌ترین نقطه از پایتخت (وردآورد) امتداد خواهد داشت و فاز نخست این خط از نمایشگاه بین‌المللی آغاز خواهد شد.

همچنین آغاز پروژه توسعه شمالی خط ۷ متروی تهران از میدان کتاب به سمت جنت آباد می رود و این مسیر شامل ۵ کیلومتر و ۳ ایستگاه با نام‌های اشرفی اصفهانی، دانشگاه آزاد و جنت‌آباد شمالی خواهد داشت و در انتهای آن نیز پارکینگ شمالی خط ۷ قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟