دستگاه‌ها، پیمانکاران بومی را باهدف افزایش اشتغال حمایت کنند


دستگاه‌ها، پیمانکاران بومی را باهدف افزایش اشتغال حمایت کنند

مهرداد سالاری گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باهدف افزایش اشتغال، پیمانکاران بومی را حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در جلسه شورای فنی کرمانشاه تصریح کرد: پیمانکاران بومی، بازوان توانمند استان برای توسعه هستند لذا دستگاهی نباید به تضعیف پیمانکار بومی بپردازد و اقدام به گرفتن پیمانکار از دیگر استان‌ها کند زیرا حمایت از پیمانکاران بومی منجر به افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی، زمانی موظف به قطع رابطه کاری با پیمانکاری هستند که پیمانکار خسارتی به اجرای طرح وارد کرده باشد یا اینکه تخصص لازم را نداشته باشد لذا چنین پیمانکاری از گردونه کار باید خارج شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همچنین خواستار حضور فعال‌تر کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در کمیته کارشناسی شورای فنی شد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نظارت بیشتری برای حضور کارشناسان خود و چگونگی اجرای مصوبات در کمیته کارشناسی زیرمجموعه شورای فنی استان داشته باشند.

سالاری در ادامه با اشاره به شروع فصل بارندگی و سرما خواستار نهایت استفاده از فصل کاری برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان شد.

وی همچنین گفت: خوشبختانه ساخت‌وسازهای زیادی در بخش ساختمان استان در حال انجام است و برای امسال ساخت یک‌میلیون و 700 هزار مترمربع ساختمان هدف‌گذاری کرده‌ایم که تاکنون ساخت 700 هزار مترمربع آن محقق شده و تا پایان سال به‌کل هدف‌گذاری می‌رسیم.

وی با تأکید بر حضور پیمانکار بومی در پروژه‌های کرمانشاه، گفت: فرمانداران و مسئولین ذی‌ربط به کمیته فنی در شهرستان‌ها باید توجه جدی داشته باشند و با پیگیری ویژه به دنبال اجرایی شدن مصوبات این کمیته در شهرستان‌ها باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز 26 اسفند / فیلم