وزارت صمت مانع از آشفته‌کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود


وزارت صمت مانع از آشفته‌کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود

روحانی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با اعمال نظارت دقیق و سریع، آرامش را به بازار خودرو بازگردانده و مانع از آشفته‌کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود.

وزارت صمت مانع از آشفته‌کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود

به گزارش بازارنیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر اهمیت دولت الکترونیک به عنوان یک اصل دقیق در حکمرانی خوب و شفاف با ویژگی سرعت و عدالت در دسترسی عموم به قوانین، برنامه‌ها و سیاست های اقتصادی گفت: دولت الکترونیکی امکان دسترسی به موقع و یکسان همه شهروندان به اطلاعات مورد نیاز را فراهم می‌کند.

رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام مالیاتی با استفاده از سازوکارهای دولت الکترونیکی، اظهار داشت: با ایجاد سامانه‌های موثر و پایانه‌های دقیق نظام مالیاتی باید سطوح بالاتری از عدالت مالیاتی تحقق پیدا کند.

روحانی افزود: در همین راستا تلاش بر این است که در هنگام تراکنش‌های مبادله کالا و خدمات بستر لازم برای فرآیندهای مالیاتی هم فراهم شود که این امر نیازمند هماهنگی بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: سازوکارهای دولت الکترونیک در نظام پرداخت مالیات باید به نحوی باشد که همه ذی‌نفعان از یک سو بتوانند با استفاده از دقت و شفافی سیستم، از اطلاعات مربوط به خود مطلع شده و در زمینه مالیات سالانه خود از آن بهره گیرند و از سوی دیگر اطلاعات مصرف کالا و خدمات کشور همراه با میزان جریان مالی یا اعتبارات و مالیات برای تحقق عدالت اقتصادی فراهم شود.

روحانی تصریح کرد: نظام مالیاتی باید به طور شفاف، دقیق و بهنگام در محیط دولت الکترونیکی برای تمام مالیات‌دهندگان و سازمان دریافت‌کننده مالیات به صورت دقیق و مدون عمل کند.

در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت بازار خودرو و نوسانات قیمت در روزهای اخیر ارائه شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه تلاش دولت همواره این بوده که با مدیریت و نظارت بر قیمت کالاها و خدمات، نوسانات بازار تحت تاثیر عوامل برون‌زا، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار ندهد، تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با اعمال نظارت دقیق و سریع، آرامش را به بازار خودرو بازگردانده و مانع از آشفته‌کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟