بیش از 27 میلیون و 479 هزار مبتلای کرونا در جهان


بیش از 27 میلیون و 479 هزار مبتلای کرونا در جهان

تاکنون 19 میلیون و 572 هزار و 911 بیمار کرونایی در جهان، بهبود یافته و 896 هزار و 421 تن، جان باخته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون ۲۷ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۱۱۴ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹)، مبتلا شده اند.

بیش از 27 میلیون و 479 هزار مبتلای کرونا در جهان
در فهرست کشور‌های با بیشترین تعداد مبتلایان و جان باختگان بر اثر کرونا، آمریکا با ۶ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۵۶۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا و ۱۹۳ هزار و ۵۳۴ فوتی، در صدر جدول قرار دارد و کشور‌های هند، برزیل، روسیه، پرو‏‏، کلمبیا، آفریقای جنوبی، مکزیک، اسپانیا، آرژانتین، شیلی، ایران، انگلیس و فرانسه به ترتیب، دوم تا چهاردهم قرار دارند.
بیش از 27 میلیون و 479 هزار مبتلای کرونا در جهان
آمار مبتلایان کرونا در مصر ۶ رقمی شد
وزارت بهداشت مصر از شناسایی ۱۷۸ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ خبر داد و گفت در شبانه روز گذشته ۱۱ نفر از مبتلایان نیز جان باختند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از قاهره، سخنگوی وزارت بهداشت مصر اعلام کرد تعداد کل مبتلایان کووید-۱۹ تا بعد از ظهر دوشنبه هفتم سپتامبر به صد هزار و ۴۱ نفر افزایش یافت.
خالد مجاهد گفت: تاکنون تعداد کل جان باختگان کووید-۱۹ نیز به ۵ هزار و ۵۴۱ نفر رسید و ۷۹ هزار و هشت نفر از مبتلایان نیز بهبود یافتند.
در همین حال مشاور امور بهداشت و درمان ریاست جمهوری مصر گفت: موج دوم کرونا هنوز شروع نشده است، اما پیش بینی می‌شود با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان آمار مبتلایان کرونا رو به افزایش رود.
هند
رتبه دوم هند از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در جهان
به گزارش سی ان ان، هند به یکی از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در جهان تبدیل شده است. هند که دومین کشور پرجمعیت جهان است، از نظر شمار موارد ابتلا به کرونا در جهان در رتبه دوم قرار گرفته است. شمار مبتلایان کرونا در این کشور به چهار میلیون و دویست هزار نفر رسیده است. هند از نظر سرعت شیوع کرونا در رتبه نخست جهانی قرار دارد و در دو روز گذشته، در هر بیست و چهار ساعت، بیش از نود هزار مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است.
فرانسه
امباپه، کرونا مثبت شد
تست کرونای کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن مثبت اعلام شد. با مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای امباپه، او بازی فردا شب فرانسه با کرواسی را از دست داد. امباپه هفتمین بازیکن پاری سن ژرمن است که طی یک هفته اخیر به بیماری کووید ۱۹ دچار شده است.
ترکیه
اردوغان: باید به محدودیت‌های کرونایی پایبند باشیم
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت، باید به محدودیت‌های کرونایی پایبند باشیم در غیر این صورت، پیامد‌های وخیمی در انتظار ما خواهد بود. ۹۶۵ میلیون لیره به شرکت‌های کوچک و متوسط ترکیه پرداخت شد تا بتوانند این بحران را پشت سر بگذارند.
لبنان
تعداد فوتی‌های کرونا در لبنان به ۲۰۰ نفر رسید
وزارت بهداشت لبنان در اطلاعیه‌ای، شمار مبتلایان به ویروس کرونا را ۲۰۸۲۶ نفر اعلام کرد و افزود تست کرونا ۴۰۰ نفر در شبانه روز گذشته مثبت شده و با این حساب تاکنون ۲۰۸۲۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. ۶۴۳۰ نفر از مبتلایان به این ویروس، بهبود یافتند و ۲۰۰ نفر هم جان باخته اند.
بیش از 27 میلیون و 479 هزار مبتلای کرونا در جهان
ترکیه
تعداد قربانیان کرونا در ترکیه به ۶۷۳۰ نفر افزایش یافت
فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: با شناسایی ۱۷۰۳ مبتلای جدید، تعداد کل مبتلایان به کرونا با ۲۸۱۵۰۹ مورد رسید. با جانباختن ۵۷ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد قربانیان کرونا ۶۷۳۰ نفر افزایش یافت. تاکنون ۲۵۲۱۵۲ بیمار کرونایی هم بهبود یافته اند.
بیش از 27 میلیون و 479 هزار مبتلای کرونا در جهان
آمریکا
شتاب بیشتر کرونا در آمریکا
در حالی که آمریکا خود را برای موج دوم شیوع کرونا در فصل پاییز آماده می‌کند، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کنند موارد آلودگی به این ویروس افزایش یابد. (مشروح خبر)
اسپانیا
ابتلای بیش از ۵۰۰ هزار نفر به کرونا در اسپانیا
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: بنابر اعلام دولت اسپانیا تعداد افراد مبتلا به کرونا در کشور از مرز ۵۰۰ هزار نفر گذشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...