مسابقه ای که جردن کفش بازیکن دیگری را پوشید


مسابقه ای که جردن کفش بازیکن دیگری را پوشید

مایکل جردن یکی از معروف ترین و خاص ترین ورزشکاران تاریخ است. بسیاری می خواهند به جای او باشند اما MJ، یک روز...

خاص بودن جردن فقط به بازی بسیار زیبایش ختم نمی شد. او کفش های زیبایی با نام Air Jordan می پوشید. کفش های او جز پر طرفدار ترین کفش ها هستند که حتی کسانی که بسکتبال بازی نمی کنند نیز به خاطر زیبایی کفش ها، آنها را می پوشند. حال بیایید از سال ۱۹۹۳ شروع کنیم که جردن برای سومین بار متوالی قهرمان NBA شد اما فقط چند ماه بعد که خبر غم انگیز مرگ پدرش را شنید، در حرکتی عجیب از NBA خداحافظی کرد و شروع به بازی بیسبال کرد.

مسابقه ای که جردن کفش بازیکن دیگری را پوشیدمایکل جردن و پدرش

اما ۱۷ ماه بعد او به بسکتبال بازگشت و شماره ۴۵ را بر تن کرد. اما دیگر شرایط مثل قبل نبود. بولز دیگر تیم برتر شرق نبود و این جایگاه به اورلاندو مجیک تعلق داشت. تیمی که با شکیل اونیل، هوریس گرنت و پنی هاردوی در نیمه نهایی پلی آف سال ۱۹۹۵ با بولز رده پنجمی رو به رو شد. در همان سری بود که یکی از خاص ترین کفش های تاریخ توسط جردن برای اولین بار پوشیده می شد. کفش Concord air Jordan 11 که به رنگ سفید و مشکی بود. بولز بازی اول را ۹۱_۹۴ باخت اما با این حال جردن کانکورد را در بازی دوم پوشید اما این بار با بازگشت به شماره ۲۳ همراه بود. نیک اندرسون بازیکن مجیک میگفت:
همه میدانستند این اتفاق قرار اشت بیفتد. زمزمه هایی در رختکن شنیده میشد که بالاخره در یک بازی پلی آف او با ۲۳ بازی میکند. شماره ۲۳ جردن و ۴۵ او فرق زیادی دارد.

مسابقه ای که جردن کفش بازیکن دیگری را پوشیدشکیل اونیل و پنی هاردوی


او با شماره ۲۳ و کانکورد هایش ۳۸ امتیاز، ۷ ریباند، ۳ اسیست، چهار استیل و چهار بلاک گرفت و بولز را به پیروزی رساند. اما بعد از بازی به خاطر پوشیدن کفشی که رنگش با لباس تیم یکسان نبود ۵۰۰۰ دلار جریمه شد. اما کانکورد مشکی هنوز آماده نبود و او باید کفشی با رنگ مشکی می پوشید. می توانست به کفش جردن ۱۰ یا هر کدام از کفش های قبلش بازگردد اما او تصمیم گرفت برای اولین و آخرین بار کفش بازیکن دیگری را بپوشد. کفش Air Flight 1 را بپوشد که کفش بازیکنی در تیم مقابل بود. پنی هاردوی.

مسابقه ای که جردن کفش بازیکن دیگری را پوشیدمایکل جردن با کفش کانکورد ۱۱

او نفر بعدی است که بالا می رود

هاردوی پیک سه درفت ۱۹۹۳ بود که توسط گلدن استیت واریرز درفت شد اما با فشار شکیل اونیل به مدیریت او با کریس وبر که پیک یک بود در شب درفت ترید شد. او بازی شبیه به مجیک جانسون داشت اما بدن قوی تری داشت و در تیم مجیک ماشین ۲۰ امتیاز و ۱۰ اسیستی شد و به خوبی هوریس گرنت و شکیل اونیل را تغذیه می کرد. اما قبل از اینکه او در NBA اولین بازی اش را کند جردن خداحافظی کرده بود و او فکر کرد که هیچگاه با او نمی تواند بازی کند. او در فصل روکیش تقاضای کفش جردن ۹ را کرد و جردن قبول کرد و او اولین بازیکن به جز جردن شد که کفش های ایر جردن را می پوشد. او در سال دومش چهره Air Flight one's شد. هاردوی می گوید:

مایکل جردن بارها بیان کرده بود که به سبک بازی من احترام می گذارد و به آن علاقه دارد. او گفته بود که من نفر بعد هستم که بالا می روم و ستاره می شوم.

پنی سال های خوب کمی داشت و به خاطر مصدومیت هیچ وقت استعدادش به خوبی مشخص نشد. بسیاری از جمله خود مایکل جردن او را جردن آینده لیگ می دانستند.

مسابقه ای که جردن کفش بازیکن دیگری را پوشیدپنی هاردوی

چند جفت میخواهی؟ کفش های من را میخواهی؟

بسیاری متعجب بودند که جردن چگونه کفش های Air Flight هاردوی را پوشید و آنها را چگونه به دست آورد. هاردوی می گوید:

او از من نخواست که کفشم را به او بدهم او فقط به نایکی گفت یک جفت از کفش های این بچه را می خواهم و به آن دست پیدا کرد. خیلی عجیب بود. پرسیدم چند جفت می خواهی؟ کفش های من را می خواهی؟ این مایکل جردن است که کفش های من​​​​​ را می پوشد. همه می دانیم مایکل جردن یکی از رقابت جو ترین ورزشکاران تاریخ است، او کفش هر کسی را نمی پوشد. اینکه او کفش های من را پوشید برای من نهایت احترام بود.

جردن با کفش های هاردوی ۴۰ امتیاز آورد. او بار دیگر حماسه آفرید اما با کفش بازیکن دیگر. او دیگر در طول دوران حرفه ای اش کفش بازیکن دیگری را نپوشید. در نهایت بولز در شش بازی سری را باخت و مجیک به فینال رفت و در فینال مقابل هیوستون راکتس حکیم اولاجوان جارو شد و قهرمانی را از دست داد.

مسابقه ای که جردن کفش بازیکن دیگری را پوشیدمایکل جردن با کفش ایر فلایت ۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حاشیه های ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...