معاون نخست‌وزیر روسیه: مسکو به حمایت خود از سوریه ادامه می‌دهد


معاون نخست‌وزیر روسیه: مسکو به حمایت خود از سوریه ادامه می‌دهد

تهران-ایرنا- یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه در دیدار با حسین عرنوس نخست‌وزیر سوریه تاکید کرد که مسکو همچنان به حمایت خود از دمشق در جنگ علیه ترورسم و بازسازی سوریه حمایت ادامه خواهد داد.

به گزارش شبکه خبری روسیاالیوم،‌ بوریسوف در دیدار با عرنوس در دمشق گفت: این دیدار برای ما جهت به دست آوردن فهم مشترک از کیفیت پیشرفت روابط روسیه و سوریه در افق نزدیک مهم بود.

وی تاکید کرد که روسیه همچنان از دمشق در جنگ علیه تروریسم، تلاش‌ها برای بازسازی سوریه و نیز در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی این کشور حمایت خواهد کرد.

بوریسوف نیز در این دیدار گفت: عرنوس قبل از تصدی سمت نخست‌وزیری، وزیر منابع آب بود و در این راستا نقش بسزایی در انجام پروژه‌های مهم تجاری و اقتصادی بین روسیه و سوریه ایفا کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با نخست‌وزیر شدن عرنوس روابط مسکو و دمشق شاهد پیشرفت‌های سازنده و خوبی باشد.

معاون نخست وزیر روسیه ظهر دوشنبه در راس هیاتی از مقام های این کشور وارد دمشق پایتخت سوریه شد تا با سران سوریه درباره تقویت روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف گفت‌وگو کند.

بوریسوف ساعاتی پیش نیز با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در فرودگاه بین المللی دمشق از سوی ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه مورد استقبال قرار گرفت.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز که به صورت جداگانه وارد دمشق شد ، معاون نخست وزیر این کشور را در سفر به سوریه همراهی می کند.

قرار است فردا نشست کمیته مشترک همکاری های اقتصادی روسیه و سوریه در دمشق با حضور مقام ها دو کشور برگزار شود. امضای موافقت نامه پایانی کمیته مزبور و توافق نامه تسهیلات گمرکی بین دو کشور از دیگر برنامه های سفر معاون نخست وزیر روسیه به سوریه اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)