اخبار تلویزیون| مخاطب‌نو برنامه روانشناسی شبکه امید/ سری جدید شب‌های هنر آغاز شد


اخبار تلویزیون|  مخاطب‌نو  برنامه روانشناسی شبکه امید/ سری جدید  شب‌های هنر  آغاز شد

پخش سری جدید مجله شامگاهی ادبی- هنری شب‌های هنر کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما، از این هفته با تغییراتی از سر گرفته شده است؛ آی‌فیلم پنجشنبه این هفته، فیلم راه عاشقی برشی از سریال مختارنامه در شبکه آی‌فیلم عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه تلویزیون را در ادامه ببینید:

هم‌قدم با «راه عاشقی» مختار

مخاطبان آی‌فیلم2 این هفته به تماشای برشی از «مختارنامه» در قالب فیلم سینمایی با عنوان «راه عاشقی» می‌نشینند. «مختارنامه» مجموعه تلویزیونی درباره زندگی و قیام مختار ابوعبید ثقفی به کارگردانی داود میرباقری است که داستان مختار ثقفی را که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی برمی‌خیزد، به تصویر کشیده است.

این سریال در 40 قسمت 60 دقیقه‌ای از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید و قسمت آخر آن در 7 مرداد 1390 به پایان رسید. فیلم «راه عاشقی» بخش‌های مهم و ابتدایی این مجموعه است که به زندانی شدن مختار قبل از واقعه عاشورا تا آزادی او و آماده شدن برای قیام می‌پردازد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: مختار ثقفی با وساطت شوهر خواهرش عمربن سعد از زندان ابن زیاد خلاص می‌شود. او راهی مکه می‌شود تا با عبدالله بن زبیر که بر علیه یزید است و در مکه خود را خلیفه مسلمین اعلام کرده وارد مذاکره شود و سپاهی برای مقابله با یزید تدارک ببیند. در راه به چادر بادیه نشینی به نام دورهم وارد می‌شود. دورهم همسر شیرمردی به نام زهیر است که در ظهر عاشورا به شهادت رسیده است. دورهم به مختار می‌گوید که او منتقم شیعیان است و باید به خونخواهی حسین برخیزد تا قلب داغداران واقعه نینوا کمی آرام گیرد.

فریبرز عرب‌نیا، محمود اردلان، مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، رضا کیانیان، نسرین مقانلو، محمد فیلی، فریبا کوثری، رضا رویگری، ماه چهره‌خلیلی، ولی‌الله شیراندامی، ژاله علو و... بازیگران این فیلم سینمایی‌اند. فیلم سینمایی «راه عاشقی»، پنجشنبه 20 شهریور ساعت 16 به‌وقت تهران و کابل و ساعت 16:30 به‌وقت دوشنبه تاجیکستان از کانال آی‌فیلم2 پخش می‌شود.

سخنی نو با «مخاطب نو» شبکه امید

برنامه «مخاطب نو» از 15 شهریورماه روی آنتن شبکه امید رفته است. نوجوانی و جوانی از مهمترین مراحل زندگی هر انسان محسوب می شود که دوران کودکی را پشت سر گذاشته و اکنون در پی هویت واقعی خود و زندگی مستقل اجتماعی است. با توجه به تحولات مختلف جسمی و روانی در دوران نوجوانی و جوانی فرد بیش از هر مرحله دیگری در معرض انواع و اقسام خطرات و آسیب‌های روانی واجتماعی قرار می‌گیرد.

در این میان جامعه و خانواده اگر از مسئولیت و نقش مهم خود آگاه نباشند، این قشر از جامعه آسیب های جبران ناپذیری را متحمل خواهد شد. در این راستا، شبکه امید برنامه‌ای را با عنوان مخاطب نو در جهت پیشگیری، شناخت و درمان آسیب‌‍های مختلف روانی و اجتماعی که نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کند روی آنتن می‌برد.

این برنامه با حضور 9 روانشناس در حوزه های مختلف تربیتی و روانشناسی تلاش می‌کند با آگاهی بخشی به نوجوانان از یک‌سو و خانواده‌ها و جامعه از سوی دیگر نحوه برخورد با تحولات جسمی و شخصیتی و همچنین معضلات و آسیب‌های اجتماعی در این دوره را به آنها آموزش دهد.

برنامه «مخاطب نو» به کنندگی صبا چاووشی روزهای شنبه ساعت 20:45 از شبکه امید پخش خواهد شد.

مستند پرتره اسماعیل سعادت در تلویزیون

مستند «همای سعادت» از مجموعه «حکایت دل» به مناسبت درگذشت اسماعیل سعادت، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب 20 قسمت مستند، زندگی علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور را مورد بررسی قرار می دهد. سری نخست این برنامه قرار است از دوشنبه 17 شهریور ماه به صورت هفتگی بازپخش و سپس پخش سری جدید از سر گرفته شود.

فیلم مستند «همای سعادت» از مجموعه حکایت دل که به بررسی زندگی و افکار «استاد اسماعیل سعادت» زبان‌شناس و مترجم آثار فلسفی پرداخته است، به مناسبت درگذشت وی، دوشنبه ساعت 21 از شبکه چهار سیما بازپخش می‌‍شود.

اسماعیل سعادت متولد سال 1304 در خوانسار، روز 12 شهریور در 95 سالگی از دنیا رفت. او نویسنده، زبان‌شناس و مترجم آثار فلسفی، عضو شورای عالی ویرایش سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مدیر گروه دانشنامه تحقیقات ادبی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو پیوسته فرهنگستان بود.

کتاب «در آسمان» ترجمه اسماعیل سعادت، در دوره نوزدهم انتخاب کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌عنوان کتاب سال برگزیده شد. وی برنده جایزه بهترین ترجمه به‌خاطر ترجمه کتاب «میکل آنژ» در سال 1334 است و در همان سال مجله سخن که بنیان‌گذارش پرویز خانلری بود، جایزه ممتاز خود را به این کتاب اهدا کرد.

مسعود فراستی کارشناس «کتاب‌باز» شد/ بهار کاتوزی مهمان

مسعود فراستی در فصل جدید «کتاب باز» هم کارشناس ثابت است و در این قسمت از اخوان ثالث و فردوسی خواهد گفت. بهار کاتوزی نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما که علاوه بر تحصیل در رشته‌ی بازیگری، دکترای فلسفه را نیز کسب کرده است با حضور در استودیوی برنامه‌ «کتاب‌باز» که امشب 17 شهریور پخش و مهمان سروش صحت می‌شود. او در این برنامه از ارتباط فلسفه و بازیگری خواهد گفت.

او همچنین برای افرادی که علاقه‌مند به شروع مطالعه در حوزه‌ فلسفه‌ غرب هستند، چندین کتابِ فلسفه‌ به زبان ساده را معرفی می‌کند. در بخش دوم برنامه‌ تلویزیونی «کتاب‌باز» مسعود فراستی از اخوان ثالث و فردوسی خواهد گفت. او به عنوان کارشناس کتاب به صورت متدوام هر هفته در فصل پنجم «کتاب‌باز» حضور خواهد داشت.

برنامه‌ «کتاب‌باز»‌ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا رضائیان، هر هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 در شبکه‌ نسیم پخش و روز بعد در ساعات 1، 8 و 13 بازپخش می‌شود.

آغاز سری جدید «شب‌های هنر» از شبکه چهار

پخش سری جدید مجله شامگاهی ادبی- هنری «شب های هنر» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما، از این هفته با تغییراتی از سر گرفته شده است. در فصل جدید برنامه تغییرات ساختاری و محتوایی اعمال شده است. هرشب پرونده‌ای مربوط به موضوعات روز روی میز باز می‌شود و در هر بخش یک خبرنگار پرونده مذکور را ارائه می‌دهد.

شب‌های هنر همچون فصل های پیشین، اتفاق‌های روز جامعه در حوزه ادب، فرهنگ و هنر را ورق خواهد زد و با نگاهی تخصصی به آن‌ها می‌پردازد. شب‌های هنر سه شب در هفته با اجرای جواد مولانیا مجری اصلی روی آنتن می‌رود. علاوه بر مولانیا که مجری اصلی برنامه است و رضا مهدوی و محمود بهرامی که در سری پیشین شب‌های هنر حضور و اجرا داشته اند، جابر قاسمعلی، ایوب آقاخانی، محمدرضا شرفی خبوشان ، مسیحا ربیعی نیز به تازگی به جمع مجریان این برنامه اضافه شدند.

در این برنامه علاوه بر میز موسیقی، روایت، شعر، تئاتر و سینما میز جدیدی تحت عنوان میز تجسمی نیز اضافه شده که به مسائل حوزه هنرهای تجسمی اختصاص دارد. یکشنبه شب‌ها شب موسیقی و تجسمی، دوشنبه شب‌ها شب ادبیات داستانی (داستان و روایت) و سه‌شنبه شب‌ها شبِ نمایش (سینما و تئاتر) خواهد بود.

سرمقاله، گزارش های میدانی،حضور خبرنگاران تخصصی هر حوزه با مرور رخدادهای هفته، ارتباط تلفنی با کارشناسان و خوانش پیامک های مخاطبان از جمله بخش‌های این قسمت است.

«شب‌های هنر» یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هرهفته ساعت 23 از شبکه چهار سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تکنیکهای مختلف تحریک مغز برای درمان اختلالات روانی و عوارض آن‌ها